Itaka zaczyna już sprzedaż oferty na lato 2021, w promocji „Marzenia w cenie spełnienia”
Biuro podróży Itaka rozpoczęło już sprzedaż swojej oferty na lato 2021 roku. Reklamuje ją pod hasłem „Zostań z nami i odkryj świat na nowo”.

Oferta „Lato 2021” Itaki obejmuje 712 hoteli w 46 destynacjach wypoczynkowych i 138 wycieczek objazdowych do 43 krajów. Oprócz tradycyjnych kierunków turystycznych (m.in. Hiszpania z Wyspami Kanaryjskimi i Balearami, Grecja, Turcja, Włochy, Portugalia, Egipt, Tunezja) w ofercie są wyjazdy m.in. na Madagaskar, Malediwy, Wyspy Zielonego Przylądka, Zanzibar i Curaçao.
Firma podkreśla, że oferta objęta jest promocją „Marzenia w cenie spełnienia”. Przy zakupie do 30 czerwca br. dostępne są tylko 15 proc. zaliczki, 3 proc. zniżki dla stałych klientów i 50 proc. rabatu dla dziecka w wybranych hotelach.
Itaka zapewnia, że nie zmieni się ostateczna cena podróży, oraz można bezkosztowo zmienić rezerwację.
Dlaczego firma już teraz zaczyna sprzedaż oferty na lato przyszłego roku? - Tak wczesne rozpoczęcie sprzedaży zostało podyktowane chęcią umożliwienia Klientom zaplanowania przyszłych wakacji już teraz, oraz dostarczenia nowego produktu sprzedażowego współpracującym biurom podróży - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Ala Kaźmierczak, kierownik działu marketingu w Itace.
Nie odpowiedziała natomiast na pytania, jak mocno epidemia koronawirusa wpłynęła na działalność firmy: o ile zmalała sprzedaż od połowy marca i jakie oszczędności wprowadzono.
Nowa oferta będzie wsparta działaniami reklamowymi pod hasłem „Zostań z nami i odkryj świat na nowo”.
W 2018 roku Itaka zanotowała 2,5 mld zł przychodów z organizacji podróży i 24,53 mln zł zysku netto, wobec 2,15 mld zł wpływów i 20,89 mln zł zysku netto rok wcześniej. Pod względem wpływów była liderem na polskim rynku turystycznym. Nie podała jeszcze swoich wyników finansowych za ub.r.
W marcu 65 proc. mniej turystów w Polsce
Swoje wyniki z ostatnich miesięcy podało notowane na giełdzie biuro podróży Rainbow Tours. W marcu br. zanotowało spadek skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 39,3 proc. do 68,4 mln zł, natomiast dzięki dużym wzrostom w styczniu i lutym w całym pierwszym kwartale br. jego wpływy zwiększyły się o 11,2 proc. do 274 mln zł.
Natomiast platforma eSky.pl, sprzedająca głównie bilety samolotowe i noclegi w hotelach, w marcu i kwietniu zwolniła 94 pracowników ze swoich polskich biur i kilkadziesiąt osób z zagranicznych oddziałów. Na stanowisko jej prezesa wrócił właśnie Łukasz Habaj, jeden ze współzałożycieli firmy.
Według danych GUS w pierwszym kwartale br. wydatki Polaków na turystykę wyniosły 10,4 mld zł, o 17 proc. mniej niż rok wcześniej. W przypadku wydatki na jednodniowe podróże w kraju nastąpił spadek o ok. 14 proc. do ok. 6,6 mld zł
Tylko w marcu z noclegów w obiektach turystycznych z minimum 10 miejscami skorzystało ok. 935 tys. osób, o 65 proc. mniej niż rok wcześniej. Na tę liczbę złożyło się ok. 165 tys. turystów z zagranicy i ok. 770 tys. z kraju.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Itaka zaczyna już sprzedaż oferty na lato 2021, w promocji „Marzenia w cenie spełnienia”