Już 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro
Korzystanie z internetu deklaruje już 64,3 proc. Polaków, co w przeliczeniu na populację daje 19,4 mln. Wzrosty rozpoznawalności i odwiedzalności zanotował YouTube, natomiast spadki - Allegro.
64,3 proc. respondentów stwierdziło, że używa internetu, w fali badania Nettrack zrealizowanej od lutego do kwietnia br. To o 1,6 pkt proc. więcej niż w poprzedniej fali sondażu, zrealizowanej od sierpnia do października. ub.r.
W przeliczeniu na populację liczba internautów wzrosła z 18,905 mln jesienią ub.r. do 19,369 mln. Jest to rekordowy jak dotąd poziom penetracji internetu w naszym kraju.

Struktura internautów co do płci i wieku w skali roku zmieniła się nieznacznie. Natomiast pytanie o miejsce zamieszkania wprowadzono do badania w połowie ub.r. Według najnowszych wyników 35 proc. użytkowników sieci mieszka na wsi, a 65 proc. w miastach.
Profil internautów | ||
| II-IV 2014 | III-V 2013 |
Płeć | ||
mężczyźni | 49% | 50% |
kobiety | 51% | 50% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Wiek | ||
15-24 lata | 24% | 25% |
25-39 lat | 39% | 40% |
40-59 lat | 31% | 28% |
60 lub więcej | 7% | 6% |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Miejsce zamieszkania | ||
miasta ponad 500 tys. | 13% | - |
miasta 200-499 tys. | 9% | - |
miasta 100-199 tys. | 8% | - |
miasta 20-99 tys. | 20% | - |
miasta do 20 tys. | 14% | - |
wieś | 35% | - |
Nieco mniej użytkowników niż rok wcześniej jako znane im wymieniało serwisy Google, Allegro, Onet i Wirtualna Polska, za to trochę więcej wskazywało Facebooka i YouTube. Już tylko 14,2 proc. internautów kojarzy NK.pl.
Google regularnie odwiedza niezmiennie ok. 92 proc. wszystkich polskich internautów, a YouTube’a - prawie dwie trzecie. Za to zasięg Allegro zmalał przez rok o 5,5 pkt proc., a nieznaczne spadki zanotowały też Onet, Facebook, Wirtualna Polska, Interia i Ceneo.
Znajomość spontaniczna | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 57,6% | 61,7% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 46,1% | 49,4% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 43,7% | 40,6% |
ONET (www.onet.pl) | 40,7% | 41,2% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 36,6% | 38,0% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 27,3% | 26,4% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 18,2% | 19,1% |
NK.PL (www.nk.pl) | 14,2% | 18,8% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 10,7% | 9,6% |
WRZUTA (www.wrzuta.pl) | 8,9% | - |
WIRTUALNEMEDIA.PL | ||
Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
GOOGLE (www.google.pl) | 92,2% | 92,9% |
YOUTUBE (www.youtube.pl) | 65,0% | 62,8% |
ALLEGRO (www.allegro.pl) | 61,6% | 67,1% |
ONET (www.onet.pl) | 53,8% | 55,5% |
FACEBOOK (www.facebook.pl) | 47,7% | 50,8% |
WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 44,4% | 46,5% |
WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 33,6% | 31,1% |
INTERIA.PL (www.interia.pl) | 29,2% | 32,3% |
NK.PL (www.nk.pl) | 18,3% | - |
CENEO (www.ceneo.pl) | 16,6% | 21,6% |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od lutego do kwietni br. wyniosła 6 833osób, a od marca do maja ub.r. - 6 275 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej - osób korzystających z internetu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 

Dołącz do dyskusji: Już 19,4 mln Polaków korzysta z internetu. Zyskuje YouTube, w dół Allegro