Kate Moss nie narusza dobrych obyczajów w reklamie Parisienne (wideo)
Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę zarzucającą spotowi telewizyjnemu perfum Parisienne z udziałem modelki Kate Moss naruszanie dobrych obyczajów. Instytucja orzekła również, że przekaz nie ma negatywnego wpływu na dzieci i młodzież.
Autor otrzymanej przez Komisję Etyki Reklamy skargi przeciwko spotowi telewizyjnemu perfum Parisienne z udziałem modelki Kate Moss zauważył, że jest on „przepełniony erotyką”, przez co stanowi „bardzo nieciekawy wzór dla młodzieży i narażenie dzieci na kontakt z niewłaściwymi treściami”. Odbiorca zwrócił także uwagę, że reklama była emitowana o zdecydowanie zbyt wczesnej porze – w okolicach wieczorynki.
Na podstawie protestu reklamie postawiono zarzuty sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej. Przekaz oskarżono również o to, że nie uwzględnia różnych stopni rozwoju dzieci i młodzieży, w konsekwencji zagrażając temu procesowi.
Odpowiedzialna za tę kampanię firma Loreal Polska zwróciła uwagę, że w spocie panuje półmrok i nie ma elementów nagości, przez co – zwłaszcza w porównaniu z reklamami innych perfum – przekaz można uznać za subtelny i umiarkowany, a w żadnym wypadku nie za obsceniczny lub niewłaściwy. Koncern przypomniał, że podobna skarga dotycząca prasowego layoutu promującego Parisienne została wcześniej odrzucona przez Komisję Etyki Reklamy, oceniając, że obecny protest wynika z czysto subiektywnych uczuć odbiorcy. Jednocześnie Loreal Polska podkreśliła, że spot był co prawda emitowany w porze wieczorynki, ale w TVN – po „Faktach”, a przed wiadomościami sportowymi, kiedy według danych AGN Nielsen Media Research mogło go oglądać maksymalnie 3 proc. widzów w wieku 4-12 lat, co mieści się w granicach błędu statystycznego.
Po rozpatrzeniu tej sprawy Komisja Etyki Reklamy uznała, że spot Parisienne nie wykorzystuje naturalnej ufności dzieci i młodzieży oraz nie zagraża ich fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi, nie naruszając tym samym dobrych obyczajów ani poczucia odpowiedzialności społecznej. W konsekwencji instytucja orzekła, że przekaz nie łamie kodeksu branżowego.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Kate Moss nie narusza dobrych obyczajów w reklamie Parisienne (wideo)