KER: reklamy NJU.mobile powinny mieć gwiazdki wskazujące na wyższe koszty
Reklamy NJU.mobile podkreślające, że w tej taryfie maksymalny koszt rozmów wynosi 29 zł miesięcznie, wprowadzały w błąd, ponieważ nawet nie sugerowały dodatkowych opłat za połączenia specjalne - orzekła Komisja Etyki Reklamy.

Taryfa NJU.mobile została wprowadzona na rynek przez Orange Polska w kwietniu ub.r., a główną rolę w jej kampanii odgrywał zabawny animowany bohater (przeczytaj więcej i obejrzyj jeden ze spotów). W reklamach przekonywał on, że nielimitowane rozmowy do wszystkich sieci kosztują w niej maksymalnie 29 zł miesięcznie. - Korzystasz ile chcesz, a i tak nie zapłacisz więcej niż 29 zł za rozmowy - podkreślał.
Autor skargi skierowanej do Komisji Etyki Reklamy zwrócił jednak uwagę, że dodatkowo płaci się 5 zł za każde połączenie z biurem obsługi klienta, o czym w reklamach nie ma jakiejkolwiek wzmianki.
Orange Polska tłumaczył, że we wszystkich ofertach nielimitowanych występują wyjątki i wyłączenia, z którymi wiążą się wyższe opłaty. - Operatorzy nie komunikują wyjątków dotyczących konkretnych ofert, odsyłając konsumentów do szczegółów dostępnych w salonach sprzedaży i na stronach internetowych. Stosowana od długiego czasu praktyka pozwala na stwierdzenie, że przeciętny konsument powinien zdawać sobie sprawę z możliwości istnienia ograniczeń danej oferty - stwierdził telekom. - W przedmiotowej reklamie, która była opublikowana na stronie internetowej njumobile.pl, nie zawarto podobnego odesłania, ponieważ konsument miał dostęp do wszystkich informacji dotyczących oferty w miejscu emisji reklamy - dodała firma.
Komisja Etyki Reklamy nie przychyliła się jednak do tych wyjaśnień, orzekając, że zawarte w reklamie stwierdzenie „korzystasz ile chcesz a i tak nie zapłacisz więcej niż 29 zł na rozmowy” sugeruje odbiorcom, że kwota ta jest górną granica opłat za rozmowy, nie sugerując nawet wyjątków od tego. - W reklamie powinny być wprowadzone zmiany np. w postaci gwiazdki z odnośnikiem do szczegółów na temat cennika rozmów i regulaminu promocji, aby odbiorcy byli poinformowani o wyłączeniach od zasady dotyczącej górnej granicy opłat za rozmowy - stwierdziła Komisja.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: KER: reklamy NJU.mobile powinny mieć gwiazdki wskazujące na wyższe koszty