E-sklep spożywczy Barbora znika z Polski. Działał trzy lata
Z Polski wycofuje się platforma e-commerce Barbora, należąca do litewskiej Maxima Group. - Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań - komentuje Viktoras Juozapaitis, szef spółki zarządzającej platformą.

W komunikacie zapowiedziano, że dostawy zakupów z platformy Barbora będą realizowane tylko do najbliższej niedzieli. Platforma działa obecnie w Trójmieście, Warszawie, Katowicach i Łodzi.
Barbora zapewnia, że „wszyscy zwolnieni pracownicy zostaną rozliczeni zgodnie z obowiązującymi przepisami i regulacjami, otrzymując należne im odszkodowania”.
Viktoras Juozapaitis, szef zarządzającej platformą spółki Radas UAB, przypomina, że Barbora została uruchomiona w Polsce w okresie pandemii, gdy więcej osób kupowało żywność w internecie. - Jednak po zakończeniu pandemii wzrost popytu na te usługi znacznie wyhamował. Tempo wzrostu rynku w ostatnich latach nie spełniło naszych oczekiwań, dlatego na tym etapie podjęto decyzję o zaprzestaniu działalności Barbory w Polsce i skupieniu się na działalności w krajach bałtyckich - stwierdził.
CZYTAJ TEŻ: Biedronka uruchamia e-sklep spożywczy. W ofercie 4 tysiące produktów
Barbora w kilku polskich miastach
Platforma Barbora pojawiła się w Polsce na początku 2021 roku. Zaczęła od Warszawy, potem weszła do kilku innych dużych miast. - W ciągu jednego roku osiągnęliśmy w krajach bałtyckich tyle, ile osiąga się na przestrzeni 5 lat. Dało to nam silny impuls do rozpoczęcia nowej fazy ekspansji zagranicznej. Wierzymy w polski rynek e-commerce i widzimy szanse, by w sposób znaczący przyczynić się do jego rozwoju - zapowiadał wówczas Viktoras Juozapaitis.
Barbora oferowała darmową dostawę zakupów o wartości minimum 100 zł.
CZYTAJ TEŻ: Szybki koniec Wszystko.pl. „Musiałoby wyróżnić się czymś wyjątkowym”
W listopadzie ub.r. platforma wycofała się z Wrocławia, a w styczniu br. z Krakowa. Spółka Barbora Polska w 2022 roku przy wzroście przychodów z 30 do 97,1 mln zł zanotowała 70 mln zł straty netto, wobec 35 mln zł rok wcześniej. Barbora informowała wtedy, że korzysta z niej 39 tys. klientów.
W 2017 roku Barbora została kupiona za 1,4 mln zł przez Maxima Group, właściciela m.in. sieci sklepów Stokrotka.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: E-sklep spożywczy Barbora znika z Polski. Działał trzy lata
Sorry, musiałem
Musiałem. Hehe