Media społecznościowe wygenerują w tym roku 17 miliardów dolarów
Przychód serwisów społecznościowych w 2012 roku przekroczy 16,9 miliarda dolarów - wynika z nowego raportu firmy Gartner.
Oznacza to wzrost o 43,1 procenta w porównaniu z rokiem poprzednim. Najwięcej social media zarobią na reklamach - aż 8,8 miliarda dolarów. 6,8 miliarda przyniosą gry społecznościowe.
Właśnie social gaming ma być jednym z motorów napędowych przyszłego wzrostu tego rynku. Gartner uważa, że w ten segment coraz bardziej angażować się będą wielkie koncerny tworzące gry wideo oraz producenci konsol.
Wzrosnąć ma także liczba użytkowników płacących za dodatkowe usługi na profesjonalnych serwisach społecznościowych (na przykład LinkedIn), choć według analizy Gartner strony tego typu wkrótce zmniejszą wysokość opłat i skupią się raczej na zarabianiu na reklamach.
Rosną także obroty segmentu „cyfrowego doradztwa” na serwisach społecznościowych. Coraz więcej wydaje się na usługi PR-owe związane z zarządzaniem marką w social mediach.
Z badań Gartner wynika, że media społecznościowe ciągle są na wczesnym etapie rozwoju i mają bardzo duży, wciąż niewykorzystany potencjał na polu generowania kapitału.
- Użytkowanie mediów społecznościowych dojrzało. W tym roku będzie to robić ponad miliard osób. Ale z perspektywy sprzedaży ten rynek ciągle jest na bardzo wczesnym etapie. - skomentował wyniki raportu Neha Gupta, analityk z Gartner.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Media społecznościowe wygenerują w tym roku 17 miliardów dolarów