Mediacap zmniejszył stratę, wpływy 12 proc. w górę
W pierwszym kwartale br. holding marketingowo-badawczy osiągnął wzrost przychodów o 11,9 proc. do 30,16 mln zł, a jego strata netto zmalała z 3,02 mln zł do 833 tys. zł.
W ujęciu like-for-like, czyli bez uwzględnienia przejęć zrealizowanych w ciągu roku, przychody Mediacapu zwiększyły się o 7,1 proc.
Wynik EBITDA poszedł w górę ze 155 tys. zł straty do 518 tys. zł zysku, strata operacyjna zmniejszyła się z 1,42 mln zł do 445 tys. zł, a strata netto - z 3,02 mln do 833 tys. zł.
- To solidny wynik zważywszy, że porównujemy się z I kwartałem 2020, który w znacznej mierze był okresem jeszcze przed-pandemicznym - do pracy zdalnej przeszliśmy bowiem w połowie marca ubiegłego roku - komentuje zarząd Mediacapu w liście do akcjonariuszy.
Pion LTTM zajmujący się influencer marketingiem osiągnął wzrost przychodów z 11,68 do 17,73 mln zł, a strata netto zmalała z 357 do 231 tys. zł. W ujęciu like-for-like wpływy zwiększyły się o 29,8 proc.
- Zgodnie z oczekiwaniami, waga tego segmentu w naszych przychodach konsekwentnie rośnie i dla ostatnich 12 miesięcy wynosi już 50 proc. Fakt, iż nasza sieć odpowiada za blisko 12 proc. całkowitej oglądalności YouTube w Polsce a obecnie dołącza coraz więcej twórców z Bułgarii, Rumunii, Niemiec i Grecji oraz zwiększone zainteresowanie wydatkami na influencer marketing i klientów (m.in. dzięki sukcesowi twórców z kolektywu Ekipa) powoduje, że oczekujemy dalszych wzrostów sprzedaży i zysków LTTM w kolejnych kwartałach - opisuje zarząd Mediacapu.
W drugiej połowie maja holding za 4,2 mln zł kupił dalsze 18,43 proc. udziałów LTTM.

Grupa Freundschaft z lepszą rentownością, IQS cierpi w epidemii
Obejmująca agencje marketingowe Grupa Freundschaft (do marca br. działająca pod marką Grupa S/F) zanotowała spadek przychodów z 11,62 do 10,47 mln zł. Jej wynik netto poszedł w górę z 929 tys. zł straty do 512 tys. zł zysku.
- Dzięki lepszej strukturze sprzedaży (mniej eventów, więcej kompleksowych kampanii) i bardziej sprawnej strukturze, przy niższej sprzedaży udało nam się osiągnąć w tym segmencie 1,1 mln PLN zysku EBITDA (wobec 0,1 mln PLN rok temu). Również w tej części biznesu oczekujemy poprawy wyników w kolejnych kwartałach - komentuje zarząd Mediacapu.
W marcu poinformowano, że spółka zależna Mediacap za 270 tys. euro przejmuje 25 proc. udziałów agencji reklamowej Scholz & Friends Warszawa, stając się jej jedynym właścicielem.
Natomiast przychody firmy badawczej IQS zmniejszyły się z 3,88 do 3,19 mln zł, a jej strata netto z 1,01 do 1,11 mln zł. - Nasz segment badawczy (IQS) pozostaje jeszcze pod silnym wpływem pandemii, która przyczynia się do mniejszej liczby badań face-to-face i zmniejszenia wydatków klientów (m. in. pod kątem gotowych raportów) - tłumaczy zarząd Mediacapu.
- Warto zauważyć, że w IQS utrzymujemy wysoką bazę kosztów stałych szykując się na zwiększoną koniunkturę w drugiej połowie roku, kiedy spodziewamy się wzmożonych „po-pandemicznych” potrzeb badawczych. Choć więc przejściowo nasze koszty są wyższe, to przyniesie nam to korzyści w średnim okresie - zapewnił.

Koszty operacyjne Mediacapu wzrosły znacznie słabiej od przychodów - o 6,6 proc. do 30,44 mln zł. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 21,07 do 24,36 mln zł, a na wynagrodzenia - zmalały z 4,9 do 3,73 mln zł.
- W 2021 rok pozytywnie weszliśmy zarówno w dwóch największych obszarach naszej działalności, a nieco dłużej będziemy musieli poczekać na odbudowę jedynie w najmniejszym z naszych segmentów - IQS - podsumował zarząd Mediacapu.

Mediacap jest notowany na rynku głównym warszawskiej giełdy. We wtorek przed południem za akcję firmy płacono 2,53 zł, co dawało kapitalizację w wysokości 47,61 mln zł.
Większościowym akcjonariuszem spółki jest jej prezes Jacek Olechowski, ma walory stanowiące 52,08 proc. kapitału.
W ub.r. Mediacap zanotował spadek przychodów sprzedażowych o 7,6 proc. do 122,58 mln zł, a jego wynik netto poszedł w górę z 3,22 mln zł straty do 2,48 mln zł zysku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Mediacap zmniejszył stratę, wpływy 12 proc. w górę