Merlin.pl wstrzymał sprzedaż i zwolni ponad 100 pracowników, cięcie kosztów przez nowego operatora
Sklep internetowy Merlin.pl, którego zarządzanie od Czerwonej Torebki przejęła właśnie spółka Topmall, tymczasowo wstrzymał sprzedaż i zapowiada start w nowej odsłonie. Jednocześnie poinformował, że do końca stycznia zwolni grupowo 104 pracowników.
Merlin.pl w komunikacie giełdowym wyjaśnił, że przyczyną zwolnień jest chęć dokonania reorganizacji firmy przez jej nowego operatora w celu maksymalnego ograniczenia kosztów działalności. - Istnieje potrzeba zatrudnienia tylko tych pracowników, których zadaniem będzie zapewnienie obsługi Merlin w minimalnym, podstawowym zakresie, tj. reprezentacji wobec osób trzecich, obsługi księgowej i kadrowo-płacowej - podała spółka. O planowanych zwolnienia grupowych poinformowała już przedstawicieli pracowników i właściwe Powiatowe Urzędy Pracy.
W ostatnich miesiącach pojawiły się informacje o zaległościach płatniczych, które Merlin.pl ma wobec części swoich kontrahentów. Kilku z nich złożyło wnioski sądowe o ogłoszenie upadłości spółki. Niektóre wnioski zostały umorzone przez sądy.
Pod koniec listopada Czerwona Torebka, właściciel Merlin.pl, zawarła umowę wydzierżawienia na 10 lat e-sklepu spółce Topmall. Będzie ona przez ten okres zarządzać serwisem, mając prawa do jego marki, domeny internetowej i bazy klientów.
W ramach porozumienia nowy operator będzie przekazywał Merlinowi opłatę licencyjną i czynsz dzierżawy w wysokości 5 proc. miesięcznych obrotów netto ze sprzedaży w tym e-sklepie. Natomiast po 10 latach będzie miał możliwość jego pierwokupu.
Na razie Topmall zdecydował o wstrzymaniu sprzedaży na Merlin.pl. - Z pewnością zauważyliście, że dodawanie produktów do koszyka nie jest możliwe, a zamówienia zostały anulowane. Ma to związek ze zmianą podmiotu prowadzącego sprzedaż pod marką Merlin.pl - poinformowała firma w czwartek na facebookowym fanpage’u e-sklepu. - Klienci, których opłacone zamówienia nie zostały zrealizowane, otrzymają bon o wartości 120 proc. złożonego zamówienia, który będzie można zrealizować w Merlin.pl po ponownym uruchomieniu sprzedaży - zaznaczyła.
Nowy operator zapowiedział też, że Merlin.pl w ciągu kilku tygodni zostanie uruchomiony w nowej odsłonie. Ma oferować szeroki asortyment produktów i działać na wygodniejszej w obsłudze platformie.
- Liczymy, że nasze działania pozwolą odzyskać zaufanie klientów i dostawców, które ostatnio zostało nadwyrężone. Mamy plan biznesowy, zasoby i chęci by zrealizować ten plan szybko i skutecznie - podkreślił Łukasz Szczepański, prezes Topmall. - Merlin.pl to marka, która ma wielki potencjał i wspaniałą historię. Dlatego podjęliśmy się jej odbudowy. Naszym zdaniem, przy dobrym zarządzaniu jesteśmy w stanie stać się rentowni w krótkim czasie - zadeklarował.
W październiku br. Merlin.pl odwiedziło 975,5 tys. realnych użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Merlin.pl wstrzymał sprzedaż i zwolni ponad 100 pracowników, cięcie kosztów przez nowego operatora