Modern Commerce pozyskał 80 mln zł ze sprzedaży akcji, właściciel Moliera2.com z 67 mln zł wpływów i 2 mln zł zysku
Firma Modern Commerce w ramach nowej emisji akcji pozyskała 80 mln zł, większość z tych środków przeznaczy na kupno 60 proc. udziałów spółki IT Fashion Polska Group & Partners, właściciela sklepów Moliera2.com, która od stycznia do sierpnia br. osiągnęła 66,83 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,95 mln zł zysku netto.
W ramach publicznej emisji notowana na rynku bocznym warszawskiej giełdy spółka Modern Commerce, właściciel m.in. sklepów internetowych ZłoteWyprzedaże.pl i Mamissima.pl, sprzedała 148,131 mln swoich akcji serii O po 0,54 zł za sztukę.
Inwestorom indywidualnym zostanie zaoferowane 106,7 mln akcji, w tym 18,52 mln akcji obejmie Wirtualna Polska Holding. Pozostałe 41,4 mln akcji zostanie zaoferowanych inwestorom instytucjonalnym.
Środki pozyskane z emisji zostaną przeznaczone na kupno za 60 mln zł 60 proc. udziałów spółki IT Fashion Polska Group & Partners, właściciela sklepu internetowego i siedmiu butików stacjonarnych pod marką Moliera2.com (w Warszawie, Sopocie, Poznaniu, Katowicach i Zakopanem).
Z kolei 15 mln zł firma chce wydać na inwestycje, m.in. wielojęzykową platformę sprzedaży internetowej z obsługą marketplace i obrotu rzeczami używanymi w Moliera2.com, aplikację mobilną Moliera2.com oraz projekt marki własnej Mamissima i działania marketingowe.
- Zamierzamy wykorzystać potencjał marketingowy brandu Moliera2.com oraz synergie logistyczno-operacyjne. Nowa marka będzie silnym graczem w naszym ekosystemie kompatybilnych platform z obszaru dóbr luksusowych i marek premium - zapowiada Maciej Tygielski, członek zarządu Modern Commerce.
- Pozyskaliśmy szerokie grono różnorodnych inwestorów, w tym fundusze inwestycyjne. Szczególnie należy podkreślić obecność Wirtualnej Polski w naszym akcjonariacie, która otwiera nowe możliwości rozwoju dla naszych projektów. Mamy jasno określone cele, które w najbliższym czasie zamierzamy zrealizować. Naszą ambicją jest zbudowanie lidera e-commerce rynku dóbr luksusowych, co dzięki tej emisji będzie możliwe - dodaje.
Właściciel Moliera2.com ze wzrostem wpływów o 30 proc.
W komunikacie Modern Commerce podano, że od stycznia do sierpnia br. spółka IT Fashion Polska Group & Partners osiągnęła 66,83 mln zł przychodów sprzedażowych, o ok. 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk EBITDA zwiększył się o ok. 21 proc. do 3,15 mln zł, a zysk netto - o ok. 90 proc. do 1,95 mln zł.
Wyniki finansowe opublikowano, ponieważ spółki 21 września br. IT Fashion Polska Group & Partners została włączona do grupy kapitałowej Modern Commerce.
W pierwszej połowie br. grupa Modern Commerce zanotowała 6,22 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,02 mln zł straty netto, a w całym ub.r. miała 15,4 mln zł wpływów i 13,02 mln zł zysku netto.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Modern Commerce pozyskał 80 mln zł ze sprzedaży akcji, właściciel Moliera2.com z 67 mln zł wpływów i 2 mln zł zysku