InPost dostarczy za darmo do Paczkomatów e-zakupy za ponad 40 zł, współpracuje z IdoSell
Od początku kwietnia InPost będzie oferował bezpłatną dostawę do Paczkomatów zakupów o wartości powyżej 40 zł. Usługę będą mogły wprowadzić sklepy internetowe korzystające z platformy IdoSell.
- Od lat marzyliśmy o tym, że pewnego dnia zaoferujemy na masową skalę darmowe dostawy ze sklepów internetowych. Bo to sklepy internetowe oferują prawdziwą różnorodność towarów, niższe ceny i rozwijają rynek e-handlu. Udało się znaleźć w dużej grupie 6000 naszych sprzedawców zainteresowanie darmową dostawą od 40 zł wartości koszyka, a InPost i IdoSell wsparły sprzedawców rezygnując ze swojego zarobku - opisuje Paweł Fornalski, szef IdoSell.
Nowa usługa będzie dostępna bezterminowo. - Wprowadzenie możliwości darmowych dostaw to dziś jeszcze rewolucja - ale w przyszłości będzie mieć coraz większe znaczenie. Usługa Smile jest właśnie taką rewolucją - pozwala każdemu e-sprzedawcy, korzystającemu z platformy IdoSell, zarządzać efektywnie opcjami dostaw i zwiększać dzięki temu swoje obroty - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu.
Które e-sklepy zaoferują darmową dostawę do Paczkomatów?
IdoSell oferuje sklepom internetowym w modelu SaaS platformę wspierającą sprzedaż m.in. poprzez opcje takie jak odroczone płatności PayPo oraz integracje z czołowymi marketplace’ami, m.in. Amazonem.
Z platformy IdoSell korzystają m.in. e-sklepy eZebra, Humbi, Ministerstwo Dobrego Mydła, Minti Shop, Zoo Art, Paese, Foods by Ann, Sylwia Majdan, Cardio Bunny czy Sugarfree. W komunikacie nie wskazano na razie, które z nich wprowadzą od kwietnia darmową dostawę do Paczkomatów.
W ub.r. liczba transakcji w sklepach internetowych obsługiwanych przez IdoSell zwiększyła się o 51 proc., a łączna wartość sprzedaży (GMV) - o 56,7 proc.
Dostawy do Paczkomatów z Allegro i Amazona
InPost od wielu lat realizuje, poprzez Paczkomaty i swoich kurierów, dostawy zakupów z Allegro. We wrześniu ub.r. przedłużono umowę o siedem lat.
Od jesieni 2018 roku Allegro oferuje usługę subskrypcyjną Smart!, w ramach której za opłatę miesięczną można korzystać z nielimitowanych dostaw zakupów o określonej wartości (minimum 40 zł od jednego sprzedawcy przy doręczeniu do Paczkomatu lub punktu odbioru, minimum 80 zł przy dostawie kurierskiej). Od 8 kwietnia w Allegro Smart! będą dostępne dostawy do Polski zakupów od sprzedawców z Czech i Niemiec.
Niedawno InPost podpisał 5-letnią umowę na dostawy (do Paczkomatów i przez kurierów) zakupów z Amazona, który z początkiem marca br. uruchomił w Polsce pełną wersję swojej platformy.
W ub.r. InPost mocno zwiększył tempo rozbudowy sieci Paczkomatów. W listopadzie 2019 roku w całym kraju było 6 tys. takich maszyn, pod koniec października ub.r. - już 9 tys., a w pierwszej połowie lutego br. uruchomiono automat nr 11 tys. Do końca br. firma chce stawiać po 100 maszyn tygodniowo.
InPost dostarczył w ub.r. w Polsce 308 mln paczek, o 114 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba dostaw przez sieć Paczkomatów poszła w górę ze 103 do 247 mln, a dostaw do domów odbiorców - z 40 do 61 mln.
Przychody firmy zwiększyły się o 104 proc. do 2,53 mld zł, z czego te w Polsce - z 1,24 do 2,51 mld zł. InPost osiągnął 994 mln zł operacyjnego zysku EBITDA, wobec 350 mln zł w 2019 roku.
W zeszłym tygodniu InPost złożył ofertę kupna za 565 mln euro (czyli ok. 2,6 mld zł) francuskiego operatora logistycznego Mondial Relay. - Co najprawdopodobniej jest największą inwestycją zagraniczną prywatnej polskiej firmy - podkreślił Rafał Brzoska.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: InPost dostarczy za darmo do Paczkomatów e-zakupy za ponad 40 zł, współpracuje z IdoSell