PBI/Gemius - nowe badanie polskiego internetu. Ponad 125 tys. panelistów
PBI i Gemius na początku przyszłego tygodnia udostępnią pierwsze wyniki nowego badania internetu PBI/Gemius za maj br. Obejmą one statystyki z podziałem na typy urządzeń, z poszczególnych dni oraz dla sieci reklamowych, natomiast na razie niedotyczących aplikacji mobilnych oraz treści audio i wideo.

We wtorek wspólnicy PBI, czyli najwięksi polscy wydawcy internetowi, zdecydowali się zakończyć współpracę z GfK przy realizacji badania odwiedzalności w polskim internecie (firmie przez pięć miesięcy nie udało się udostępnić wyników jej pomiaru). Jednocześnie wrócono do współpracy z Gemiusem, który przez ponad 10 lat - do końca ub.r. - realizował na zlecenie PBI badanie Megapanel.
Nowe badanie Gemiusa łączy pomiar site-centric i user-centric. Pomiarem site-centric jest objętych ponad 3 tys. stron internetowych. W badaniu user-centric bierze udział ponad 125 tys. użytkowników, których profil jest reprezentatywny dla struktury polskich internautów w wieku 7 lat i więcej (według badania NetTrack Millward Brown).
W badaniu będą stosowane wskaźniki: liczba internautów, zasięg, czas spędzany na witrynach i liczba odsłon oraz wskaźniki pochodne. Dostępne są też dane demograficzne dotyczące użytkowników
Statystyki będą podawane z poszczególnych dni oraz całych miesięcy dla grup, domen i serwisów. Wydawcom i marketerom będą przekazywane za pomocą licencjonowanego oprogramowania Gemius Explorer. W czwartek po południu udostępniono już pierwsze statystyki, ze środy dla klientów mających do niego dostęp. W przyszłym tygodniu mają zostać podane wyniki z maja.
Wyniki będą podawane nie tylko zbiorczo, lecz również dla każdego z typów urządzeń: komputerów, smartfonów i tabletów. Ponadto odwiedzalność na komputerach będzie dzielona na tę realizowaną z domowych komputerów i komputerów w pracy. Dane będą też określane dla poszczególnych sieci reklamowych.
PBI i Gemius ustaliły harmonogram, zgodnie z którym w kolejnych miesiącach w badaniu pojawią się kolejne elementy: pomiar treści audio i wideo (stream) oraz aplikacji mobilnych, a także dostęp do danych w formacie API.
- Polska jest pierwszym krajem, w którym publikujemy wyniki dzienne dla wszystkich witryn internetowych na wszystkich platformach (komputery stacjonarne używane w domu, komputery w pracy, smartphony, tablety) wraz z informacją o łącznej liczbie internautów, przy uwzględnieniu współoglądalności pomiędzy platformami - podkreśla Marcin Pery, wiceprezes Gemiusa.
Firma po utracie z końcem ub.r. zlecenia od PBI kontynuowała swoje badanie gemiusAudience. W kwietniu oprócz statystyk odwiedzalności na komputerach, smartfonach i tabletach wprowadziła w nim wynik łącznego zasięgu serwisów i grup stron, natomiast w maju uruchomiła stronę z aktualizowanymi na bieżąco danymi o odwiedzalności z ostatnich dni i tygodni oraz z prognozami na najbliższy czas.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: PBI/Gemius - nowe badanie polskiego internetu. Ponad 125 tys. panelistów
Poszli a la Kurski, jeżeli wynik nie odpowiada zleceniodawcy (=wydawcom), trzeba zmienić instytut badawczy. Także wracamy do obiektywnego automonitoringu! Punkt dla GfK, nie dali się kupić.
Poszli a la Kurski, jeżeli wynik nie odpowiada zleceniodawcy (=wydawcom), trzeba zmienić instytut badawczy. Także wracamy do obiektywnego automonitoringu! Punkt dla GfK, nie dali się kupić.