SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Pepco najpopularniejszym dyskontem niespożywczym w Polsce

Pod koniec 2024 roku w Polsce działało blisko 3 000 dyskontów niespożywczych, a wartość rynku przekroczyła 13 miliardów złotych - wynika z analizy PMR Market Experts. 

To prawie trzykrotny wzrost w porównaniu z 2018 rokiem. Z badań PMR Market Experts wynika, że jednym z kluczowych czynników sukcesu dyskontów niespożywczych jest ich umiejętność dopasowania się do lokalnych rynków i potrzeb konsumentów. Sklepy te dynamicznie rozwijały się w mniejszych miastach i miejscowościach poniżej 10 tysięcy mieszkańców, wypełniając lukę na handlowej mapie Polski. Dzięki kompaktowym formatom i lokalizacjom w popularnych parkach handlowych, stały się łatwo dostępne dla szerokiego grona klientów.

Niezaprzeczalnym atutem dyskontów niespożywczych jest również atrakcyjność cenowa. Oferują one szeroki asortyment produktów – od odzieży, przez artykuły dekoracyjne, po tekstylia domowe i drobną elektronikę – często inspirowanych najnowszymi trendami, ale dostępnych w przystępnych cenach.

Nie bez znaczenia pozostaje również wpływ mediów społecznościowych. Profile na Instagramie czy TikToku, pokazujące najciekawsze okazje z Pepco czy Action, skutecznie napędzają sprzedaż i kreują modę na zakupy w tego typu sklepach.

Liderzy rynku – kto dominuje wśród dyskontów niespożywczych?

Badania PMR Market Expert wskazują, że niekwestionowanym liderem rynku jest Pepco, które zna aż 90 proc. konsumentów. Tuż za nim plasuje się Kik, osiągając 70 proc. rozpoznawalności. Dynamicznie rozwijają się również Action i Dealz, które w krótkim czasie zdobyły znaczną popularność, szczególnie w najmłodszych grupach wiekowych.


Najczęściej kupowane produkty w dyskontach niespożywczych to przede wszystkim odzież – zwłaszcza damska – a także artykuły dekoracyjne i podstawowe produkty spożywcze, które uzupełniają ofertę niektórych sieci.

Chociaż w 2024 roku dynamika wzrostu rynku lekko wyhamowała, prognozy PMR pozostają optymistyczne. Firma szacujemy, że do 2030 roku udział dyskontów niespożywczych w sprzedaży detalicznej w Polsce przekroczy 2 proc. Wzrostowi sprzyjać będą m.in. dalsza ekspansja marek, rozwój nowych formatów sklepów oraz rosnące zainteresowanie konsumentów ofertą non-food.

Dołącz do dyskusji: Pepco najpopularniejszym dyskontem niespożywczym w Polsce

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl