PepsiCo przyznaje, że wraz ze wzrostem sprzedaży internetowej musi poprawić możliwości cyfrowe
Koncern PepsiCo, właściciel marek napojów m.in. Pepsi i przekąsek prezentując wyniki finansowe za ostatni kwartał roku obrotowego przyznał, że rośnie sprzedaż jego produktów przez internet. To z kolei obliguje firmę do poprawy jej możliwości cyfrowych.
PepsiCo odnotowało niewielki wzrost sprzedaży napojów po 7 proc. spadku w ostatnim kwartale, wzrosła tez nieznacznie sprzedaż przekąsek - głównie dzięki rosnącej sprzedaży tych produktów przez internet. Jest to spowodowane - jak podaje koncern - tym, że dużo ludzi wciąż pracuje i uczy się z domu, z powodu pandemii koronawirusa.
Firma twierdzi, że zamierza zainwestować na „dynamicznie rozwijającym się rynku”, ponieważ rozwój kanału online w ciągu ostatnich kilku miesięcy oznacza, że znacznie wyprzedza prognozy PepsiCo na najbliższe kilka lat. To sprawia, że budowanie dochodowego biznesu online jest ważniejsze niż kiedykolwiek.
W rozmowie z inwestorami pzy publikacji wyników finansowych, dyrektor generalny PepsiCo, Ramon Laguarta, powiedział: - Penetracja handlu elektronicznego lub e-sklepu spożywczego wzrosła. To się teraz dzieje. Organizacja skupia się na tym, w jaki sposób znacznie szybciej przyspieszyć przechodzenie na omnichannel, co oznacza, że będziemy musieli [ulepszyć] niektóre z naszych możliwości.
Firma już starała się ożywić swój biznes online, uruchamiając własne bezpośrednie witryny internetowe. Na początku tego roku uruchomiła zarówno Snacks.com, jak i PantryShop.com, aby sprostać rosnącemu popytowi w internecie.
Kwartalna sprzedaż PepsiCo wzrosła o ponad 5 proc., a dział przekąsek poprawił swoje wyniki. W trzecim kwartale kończącym się 5 września sprzedaż przekąsek w jej oddziale w Ameryce Północnej wzrosła o 7 proc., podczas gdy wyższy popyt na żywność śniadaniową doprowadził do 6 proc. wzrostu w działalności Quaker Foods.
PepsiCo twierdzi, że w związku z tym, że ludzie pracują i uczą się w domu, wzrosła konsumpcja przekąsek, napędzając popyt na produkty takie jak chipsy tortilla Tostitos, chipsy Walkers i owsianka Quaker.
Sprzedaż organiczna w dziale napojów firmy w Ameryce Północnej wzrosła zaledwie o 3 proc., jest to jednak poprawa w stosunku do 7 proc. spadku w poprzednim kwartale.
Koncern przedstawił również prognozy dotyczące swoich zysków i przychodów po raz pierwszy od momentu wycofania swojej prognozy w kwietniu, kiedy pandemia koronawirusa uderzyła w sprzedaż jego produktów. Obecnie przewiduje, że roczny organiczny wzrost przychodów wyniesie około 4proc.
- Pomimo ciągłej zmienności i złożoności w naszym środowisku operacyjnym, uważam, że nasze wyniki w trzecim kwartale wzmacniają dywersyfikację naszego portfolio, odporność i zwinność naszych zespołów na każdym kontynencie oraz demonstrują naszą zdolność do wspierania naszych klientów i społeczności w potrzebie, przy jednoczesnym zapewnieniu dobrych wyników naszym akcjonariuszom - dodał Leguarta.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: PepsiCo przyznaje, że wraz ze wzrostem sprzedaży internetowej musi poprawić możliwości cyfrowe