Procter&Gamble przeprasza wpis reklamowy z "gorzej pachnącymi od męskich kobiecymi stopami"
Koncern Procter&Gamble, właściciel m.in. marki Ariel czy Pampers, spotkał się z falą krytyki w Chinach w związku z postem, w którym użył sformułowania, że kobiece stopy pachną dużo gorzej niż męskie. Firma reklamę usunęła i przeprosiła.

Firma Procter&Gamble (P&G) opublikowała 13 marca na jednym z chińskich kont WeChat wpis reklamowy, w którym podała, że kobiece stopy śmierdzą gorzej niż męskie, nie popierając tego żadnymi dowodami naukowymi.
Wpis zatytułowany był: „Zapach kobiecych stóp jest pięć razy gorszy niż męskich. Możesz go wyczuć, jeśli w to nie wierzysz”. Firma podała w nim, że gruczoł potowy stopy kobiecej jest pięć razy większy niż u mężczyzn, w wyniku czego szybkość rozmnażania się bakterii na stopach kobiet jest pięciokrotnie większa niż u mężczyzn.
W reklamie zaznaczono też, że kobiety częściej niż mężczyźni nie noszą skarpetek, a to powoduje, że noszone przez nie obuwie jest niehigieniczne, szybciej przez to namnażają się w nim bakterie, przez co brzydko pachnie.
Publikacja P&G była promocją zestawu produktów do mycia ciała, które miały spowodować, że całe kobiece ciało będzie pięknie pachnieć.

Publikacja wywołała krytykę i kontrowersje na chińskich platformach społecznościowych, wielu internautów oskarżało P&G o niewystarczający szacunek dla kobiet.Stwierdzono też, że tego rodzaju przekaz poniża kobiety, jest wyrazem pogardy względem nich przy jednoczesnej próbie zarabiania. Niektórzy użytkownicy chińskich mediów społecznościowych Weibo zapowiedzieli bojkot produktów P&G.
„Wybrałem inne marki, jej (P&G) nie zależy na pieniądzach naszych konsumentów” – napisała jedna z internautek.
Na fali krytyki koncern usunął publikację z WeChat. Firma opublikowała również przeprosiny na swoim oficjalnym koncie Weibo, podkreślając, że zawsze opowiada się za równością, integracją i szacunkiem. Zadeklarowano również, że „poważnie naprawiła” działanie konta WeChat i głęboko zastanowi się nad tą sprawą, aby zapobiec powtórzeniu się podobnych sytuacji w przyszłości.
P&G to już kolejna z zagranicznych firm, które spotkały się z odwetem ze strony chińskich konsumentów za niestosowne uwagi.
Wcześniej marki odzieżowe, w tym Dior i D&G, spotkały się z poważną krytyką w Chinach za rzekome obrażanie Chin.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Procter&Gamble przeprasza wpis reklamowy z "gorzej pachnącymi od męskich kobiecymi stopami"