Resort cyfryzacji chce popularyzować w zakresie otwartych danych publicznych
Ministerstwo Cyfryzacji szuka w przetargu agencji, która zajmie się przygotowaniem i realizacją kampanii informacyjno - promocyjnej w internecie podnoszącej świadomość społeczeństwa w zakresie otwartych danych publicznych.
Celem kampanii jest podniesienie świadomości społecznej w zakresie otwartych danych publicznych, udostępnionych na portalu dane.gov.pl.
Resortowi zależy na wzroście zainteresowania portalem dane.gov.pl. Zaplanowane działania reklamowe skierowane będą do osób w wieku 25-45 lat, mieszkańców miast, aktywnych użytkowników internetu.
Z raportu Ministerstwa Cyfryzacji „Monitoring rezultatów kampanii na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych” wynika, że obywatele coraz częściej szukają potrzebnych informacji na stronach internetowych urzędów. Aż 69 proc. internautów co najmniej raz w miesiącu korzysta z danych udostępnianych przez urzędy i instytucje administracji publicznej, np. z danych meteorologicznych, przestrzennych, statystycznych lub rejestrów przedsiębiorstw. Tylko 9 proc. odpowiadających przyznaje, że robi to rzadziej niż raz w roku lub wcale. Urzędy gromadzą i przetwarzają ogromne ilości danych.
Resort podkreśla, że wykorzystywanie danych publicznych to szansa na nowe zastosowania np. w aplikacjach, nowe firmy oraz nowe miejsca pracy. Otwarte dane to większa przejrzystość i lepsza jakość działań państwa. Pomagają rozwijać biznes, prace naukowe i badawcze. Dane udostępniane są bezpłatnie na portalu dane.gov.pl do pobrania i ponownego wykorzystywania tj. zarówno jako informacji, jak i podstawy do stworzenia na ich bazie nowych produktów i usług.
Kampania będzie realizowana do 26 lutego 2020 roku, głównie w internecie.
Zainteresowane agencje mogą składać oferty do 30 października br. Warunkiem udziału w przetargu jest wpłata 5 tys. zł wadium.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 
.webp)


Dołącz do dyskusji: Resort cyfryzacji chce popularyzować w zakresie otwartych danych publicznych