Rusza nowy bank internetowy. Rekordowe oprocentowanie
Bank BGŻ, który w czwartek uruchomi bank internetowy BGŻOptima, spodziewa się, że w ciągu dwóch lat pozyska 100 tys. klientów, a wartość zgromadzonych środków przekroczy w tym czasie 2,5 mld zł, poinformował wiceprezes Wojciech Sass.
"Najważniejszym dla nas celem jest to, aby w świadomości polskich klientów BGŻOptima był numerem jeden w dziedzinie oszczędzania i inwestowania w internecie. Drugi cel, to taki, aby w ciągu najbliższych dwóch lat bankowało z nami 100 tys. klientów. Chcemy zebrać w tym czasie 2,5 mld zł oszczędności" - powiedział Sass podczas konferencji prasowej.
Dodał, że bank liczy w dużej mierze na pozyskanie nowych klientów, choć oferta skierowana jest także do obecnych.
Wiceprezes poinformował, że nakłady na realizację projektu, dla którego know-how dostarczył Rabobank, główny akcjonariusz Banku BGŻ, wynoszą kilkadziesiąt milionów złotych.
"To dla nas jeden z najważniejszych projektów, które prowadzimy. Zainwestowaliśmy kilkadziesiąt milionów złotych w segment, w który mocno wierzymy. Zwrot z inwestycji oceniamy na cztery lata"- powiedział Sass.
BGŻOptima ruszy z ofertą w czwartek, 17 listopada, i na początek zaoferuje rachunek oszczędnościowy (4,6 proc.), lokatę 1-dniową (8 proc.) oraz lokaty terminowe oraz jednostki uczestnictwa 15 wybranych funduszy inwestycyjnych.

"Postanowiliśmy zaoferować proste rozwiązania oszczędnościowe i inwestycyjne. Stawiamy na długoterminowe relacje. W przyszłym roku chcemy zaoferować rachunek brokerski, połączony z rachunkiem oszczędnościowym, polisolokaty oraz produkty strukturyzowane" - powiedział dyrektor zarządzający BGŻOptima Piotr Grzybczak.
Wiceprezes poinformował, że BGŻOptima ma być bankiem "drugiego" wyboru dla klientów. Bank nie wymaga przeniesienia rachunku i określonych wpływów, nie narzuca także żadnych ograniczeń w wypłatach środków z konta oszczędnościowego. Wszystkie takie transakcje realizowane są za darmo. Bank umożliwia zawarcie umowy przez SMS.
"To pierwszy bank w Polsce specjalizujący się wyłącznie w oszczędzaniu. To jest duży segment rynku, który będzie dynamicznie się rozwijał. Klienci coraz bardziej odczuwają dużą potrzebę oszczędności za pośrednictwem internetu" - zaznaczył.
Bank BGŻOptima jest częścią Banku BGŻ, jednak jego oferta nie będzie dostępna w oddziałach tego banku, a wyłącznie w internecie.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Rusza nowy bank internetowy. Rekordowe oprocentowanie