„Prawdziwy Janusz na plaży” w kampanii przestrzegającej turystów przed śmieceniem
Pod hasłem „Nie rób obciachu. Nie śmieć” ruszyła kampania społeczna Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Kampania jest oparta na spocie „Prawdziwy Janusz na plaży” podkreślającym w żartobliwej konwencji, że zostawianie odpadów na plażach, w lasach, czy nad jeziorami to prawdziwy powód do wstydu.
- Polskie plaże są bardzo atrakcyjne. Wypoczywają na nich nie tylko krajowi, ale i zagraniczni turyści. Urlop nad Bałtykiem to dla wielu osób szansa na wymarzone wakacje. Każdy chce odpoczywać w czystym i zadbanym miejscu. Wszyscy powinniśmy się troszczyć, aby takie właśnie były nasze kąpieliska, tereny rekreacyjne nad wodą, w lesie czy w parkach. Mamy wspaniałe plaże, jeziora, kompleksy leśne. I wszędzie występuje ten sam problem: porzucone przez letników odpady. To najczęściej plastik, butelki, puszki, niedopałki papierosów - wyliczył Marcin Horała, wiceminister funduszy i polityki regionalnej podczas inauguracji kampanii.
- Problem jest poważny. Wszyscy jesteśmy odpowiedzialni za środowisko i stan przyrody. W pierwszej kolejności plaża czy kąpielisko to funkcjonujący ekosystem, którego częścią staje się człowiek korzystający z jego walorów. Warto zadbać o czystość miejsc wypoczynku. Pamiętajmy, że z czasem plastikowe przedmioty, pod wpływem promieniowania UV, ścierania o piasek czy działania fal rozkładają się na mniejsze części, na końcu uzyskując mikro rozmiary. Są ogromnym zagrożeniem dla środowiska morskiego, a w konsekwencji dla człowieka - dodał Szymon Gajda, prezes Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
WFOŚiGW w Gdańsku realizuje kampanię wspólnie z Ministerstwem Klimatu i Środowiska oraz Pomorskim Urzędem Wojewódzkim. - Akcja ma zwrócić uwagę nie tylko na czystość plaż, ale przede wszystkim uświadamiać, że człowiek jest częścią natury, a natura częścią człowieka. Tylko utrzymanie tej harmonii i równowagi daje nam wszystkim szansę na długie i dobre życie, w zgodzie i poszanowaniu środowiska - podkreślił wojewoda pomorski Dariusz Drelich.
Akcja obejmuje m.in. działania w internecie. W spocie tytułowego bohatera zagrał Rafał Ostrowski, aktor Teatru Muzycznego w Gdyni.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Prawdziwy Janusz na plaży” w kampanii przestrzegającej turystów przed śmieceniem