Starcom i MediaCom na czele domów mediowych w Polsce, GroupM przed Publicis Media wśród koncernów (TOP20 wg RECMA)
Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i MediaCom (GroupM/WPP) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie organizacji RECMA, a Value Media, Wavemaker, Havas Media i Zenith otrzymały profil „wysoki”. Wśród koncernów liderem jest GropuM przed Publicis Media.
W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).
Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emerging” (wyłaniający się). Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.
Według najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2020” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom (uzyskał 21 pkt) i MediaCom (20 pkt).
Za domy mediowe z „wysokim profilem” uznano Value Media (GroupOne), Wavemaker (GroupM), Havas Media i Zenith (Publicis Media).
Notę „bardzo dobrą” otrzymał natomiast dom mediowy OMD, a ocenę „dobrą” - Mindshare (GroupM), Spark Foundry (Publicis Media), Carat (Dentsu Aegis Network Polska), Initiative (IPG Mediabrands), UM (IPG), Vizeum (DAN) i Arena Media (Havas Media Group).
Jako „przeciętne” sklasyfikowano ztery domy mediowe: , Media Data Mind, Media Direction OMD i PHD Media Direction.
W kategorii „rosnące” znalazła się agencja dentsu X (DAN).

W kategorii „vitality” najwyższe liczby punktów (10) zebrały Havas Media i Value Media (włączając Mediaplus). Po 9 punktów przydzielono agencjom Starcom i Zenith. Kolejną pozycję w tym zestawieniu zajął MediaCom z liczbą 7 pkt.
GroupM na czele grup mediowych
W rankingu grup mediowych prym wiedzie GroupM (MediaCom, Mindshare, Wavemaker) z liczbą 47 pkt.
Druga Publicis Media (Starcom, Zenith, Spark Foundry) ma 46 pkt., a trzecia w zestawieniu grupa Havas Media Group (Havas Media i Arena Media) zdobyła 21 pkt.

- Jesteśmy bardzo dumni z tak wysokiej pozycji, zajmujemy 1. miejsce w kategorii Vitality, gdzie ocenianych jest aż 10 kryteriów (w lutowym nie był uwzględniony jedynie udział rynkowy). Ten wskaźnik Vitality najlepiej obrazuje dynamizm i rozwój na przestrzeni ostatnich lat każdej z agencji, udział w przetargach i sukcesy w zdobywaniu nowych klientów – partnerów biznesowych, wyróżnienia i nagrody w konkursach oraz stabilność zespołu oraz kadry zarządzającej, która wyznacza kierunki. W lutowym raporcie Havas Media znalazł się na 1 miejscu, a jako Havas Media Group znaleźliśmy się wśród trzech graczy z największym wzrostem, blisko profilu dominant - komentuje Renata Wasiak-Sosnowska, COO Havas Media Group.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Starcom i MediaCom na czele domów mediowych w Polsce, GroupM przed Publicis Media wśród koncernów (TOP20 wg RECMA)
szczególnie braku kogoś z Mediacom - miejsce 2
i obecności na liście: Mindshare - miejsce 8
i zwłaszcza Carat/DentsuX - nominacja - miejsce 10 Carat (a DentsuX położone przez stratę Polfarmy)
jakie kryteria nominacji ? ktoś coś wie ?