Polska spółka Storytel ze wzrostem wpływów o 23 proc. i zyskiem
W ub.r. polska spółka globalnej platformy streamingowej z audiobookami Storytel osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 22,7 proc. do 25,14 mln zł, a jej wynik netto poszedł w górę z 79,1 tys. zł straty do 192,6 tys. zł zysku.
Coraz mniejsza część przychodów polskiej firmy Storytel pochodzi od zagranicznych spółek tego koncernu. Według sprawozdania złożonego przez spółkę w KRS w ub.r. takie wpływy wyniosły 12,11 mln zł (9,42 mln zł od Storytel Sweden, a 2,7 mln od Storyside), wobec 13,55 mln zł rok wcześniej.
Za to koszty poniesione na rzecz Storytel Sweden zwiększyły się rok do roku z 2,56 do 9,64 mln zł.

Storytel kupiło w Polsce studio nagraniowe
Koszty operacyjne polskiej spółki Storytel w ub.r. wyniosły 24,77 mln zł, co wobec 20,49 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 20,9 proc. Wydatki na usługi obce zwiększyły się z 5,65 do 9,41 mln zł, a na wynagrodzenia - z 1,32 do 2,06 mln zł. W ciągu roku liczba pracowników etatowych firmy wzrosła z 6 do 13.
Z kolei pozostałe koszty rodzajowe zmalały z 13,22 do 12,72 mln zł.
W ub.r. spółka kupiła zorganizowaną część przedsiębiorstwa w postaci studia nagraniowego, którym zarządzały poprzednio spółki Valhalla Studios i Studio Sound Tropez. Obie działają od kilku lat, prezesem i współwłaścicielem obu jest Maciej Sokołowski.
- W wyniku nabycia ujęto w księgach 2019 r. wartość firmy w łącznej kwocie 518 tys. zł - podano w sprawozdaniu.
Storytel stawia na podcasty, podwyżka ceny
W Polsce platforma streamingowa Storytel jest obecna od czterech lat. Oprócz audiobooków oferuje wiele słuchowisk i podcastów dostępnych w niej na wyłączność. Pod koniec 2018 roku na platformie pojawiła się seria podcastów tworzonych przez specjalistów z różnych dziedzin.
Z kolei w lutym br. udostępniono audiobook „Psy 2.5. W imię miłości” z aktorami z filmu „Psy 3” oraz słuchowisko „Chłopi 2050”.
Latem ub.r. trwała kampania reklamująca Storytel z Borysem Szycem jako Sherlockiem Holmesem.
Z początkiem br. miesięczny abonament za Storytel podniesiono z 29,90 do 34,90 zł. Podwyżka nie dotyczy subskrypcji wykupionych wcześniej, nadal jest dostępna opcja 14-dniowego okresu próbnego za darmo.
Storytel uzasadniło, że podniosło cenę, „aby dalej poszerzać naszą ofertę, podejmować współpracę z nowymi wydawcami i doskonalić naszą aplikację”.
Rentowność w górę
Wynik sprzedażowy polskiej spółki Storytel poprawił się z 5,4 tys. zł straty do 373,3 tys. zł zysku, wynik operacyjny - z 0,09 zł straty do 404,8 tys. zł zysku, a wynik netto - z 79,1 tys. zł straty do 192,6 tys. zł zysku.
Jedynym udziałowcem spółki jest Storytel Sweden. Pod koniec marca zdecydował, że z jej zeszłorocznego zysku 79,1 tys. zł zostanie przeznaczone na pokrycie wcześniejszych strat, a 113,4 tys. zł na kapitał zapasowy.

Globalnie Storytel z 1,1 mln subskrybentów, zyskuje na epidemii
Storytel ma centralę w Szwecji, obecnie platforma jest dostępna na kilkunastu rynkach zagranicznych: w Norwegii, Danii, Holandii, Finlandii, Rosji, Polsce, Islandii, Turcji, Włoszech, Hiszpanii, Indiach, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Meksyku i Bułgarii.
Miesiąc temu firma podała, że w pierwszym kwartale br. zanotowała 429,25 mln koron szwedzkich wpływów ze streamingu, wobec 295,99 mln zł rok wcześniej. Prognoza firmy była nieco wyższa - 438 mln koron. Średni przychód miesięczny od subskrybenta zwiększył się rok do roku ze 118 do 124 koron.
W zeszłym kwartale Storytel miało 1,155 mln subskrybentów, po wzroście o 320,5 tys. w ciągu roku. - Przez cały kwartał notowaliśmy silny napływ klientów, który wzrósł o ponad 100 proc. w ostatnich dwóch tygodniach marca. To poziom bezprecedensowy w historii Storytel - skomentował CEO firmy Jonas Tellander.
Zdecydowana większość działalności Storytel nadal jest prowadzona w krajach skandynawskich. Przychody tam zwiększyły się rok do roku z 258,29 do 349,77 mln koron, a liczba subskrybentów - z 645,5 do 785,8 tys.
Na pozostałych rynkach wzrosty były wyższe: wpływy poszły w górę z 37,71 do 79,48 mln koron, a liczba płacących użytkowników ze 188,8 do 369 tys.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Polska spółka Storytel ze wzrostem wpływów o 23 proc. i zyskiem