Wszystkie pisma męskie na minusie po trzech kwartałach. „Esquire” z 13 tys. egz. sprzedaży
W pierwszych trzech kwartałach 2015 roku wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciło „CKM”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w okresie od I do III kwartału 2015 roku wyniosła 52 259 egz. Względem analogicznego okresu rok wcześniej była ona niższa o 10,47 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował stratę wynoszącą 10,15 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 049 egz.
Na podium uplasował się jeszcze miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,94 proc. do 26 337 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Zaś czwarte miejsce należało do magazynu „Logo” (Agora). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 7,66 proc. do 25 442 egz.
Średnia sprzedaż ogółem pierwszych trzech numerów nowego dwumiesięcznika dla mężczyzn „Esquire” (Marquard Media Polska) wyniosła 13 067 egz. Tytuł wszedł na rynek 27 lutego br.
Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w okresie od I do III kwartału br. zwiększył się o 2,82 proc. do poziomu 25 920 egz.
Wirtualnemedia.pl | I-III kwartał | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 228 | 52 259 | 52 259 | 98 376 | 58 367 | 58 367 |
Playboy | 70 000 | 36 049 | 36 049 | 73 349 | 40 128 | 40 120 |
CKM | 58 333 | 26 552 | 26 337 | 63 440 | 30 368 | 30 252 |
Logo | 60 755 | 28 278 | 25 442 | 62 912 | 29 471 | 27 552 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Esquire | 53 334 | 17 501 | 13 067 | - | - | - |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes | 48 979 | 27 637 | 25 920 | 48 014 | 27 471 | 25 208 |
We wrześniu 2015 roku liderem wśród pism męskich również był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do września 2014 roku zmniejszyła się o 8,72 proc. do 52 151 egz.
Drugie miejsce zajął „Playboy” (38 645 egz.; wzrost o 4 proc. - jedyny w zestawieniu), a na podium znalazło się jeszcze „CKM” (26 763 egz.; w dół o 22,49 proc.).
Największy spadek w tym ujęciu odnotował, plasujący się na czwartej pozycji, magazyn „Logo” - było to 24,73 proc. do 24 530 egz.
Wirtualnemedia.pl | wrzesień | |||||
ZKDP | 2015 | 2014 | ||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Men's Health Edycja Polska | 98 003 | 52 151 | 52 151 | 98 380 | 57 131 | 57 131 |
Playboy | 70 000 | 38 645 | 38 645 | 70 000 | 37 158 | 37 158 |
CKM | 55 000 | 27 004 | 26 763 | 60 000 | 34 529 | 34 529 |
Logo | 57 000 | 28 261 | 24 530 | 70 000 | 34 693 | 32 589 |
Wirtualnemedia.pl | ||||||
Forbes | 40 499 | 24 348 | 24 150 | 44 499 | 26 289 | 24 159 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wszystkie pisma męskie na minusie po trzech kwartałach. „Esquire” z 13 tys. egz. sprzedaży