Spore zwolnienia w polskim oddziale Shopee
Polski oddział platformy e-commerce Shopee przeprowadzi zwolnienia, podobnie jak inne oddziały firmy. Globalnie cięcia obejmą one mniej niż 10 proc. pracowników. - Zaistniałe zmiany wynikają z bieżącej strategii Shopee, której celem jest optymalizacja wydajności operacyjnej na poziomie globalnym. Wszystkie osoby dotknięte zmianami będą objęte wsparciem ze strony firmy - czytamy w lakonicznym oświadczeniu firmy przesłanym Wirtualnemedia.pl.
Zamiar przeprowadzenia zwolnień szef Shopee Polska Ian Ho ogłosił w poniedziałek podczas spotkania z pracownikami firmy. Jak podał Spidersweb, pracownicy mają otrzymać odprawy w wysokości trzymiesięcznego wynagrodzenia.
Zwalniane mają być osoby z różnych działów - w polskim oddziale Shopee pracują zespoły odpowiedzialne m.in. za marketing, produkt, finanse, business development czy HR. Firma nie podaje, ile osób zatrudnia w naszym kraju.
- Większość osób to Polacy, część osób jest z Azji - mówił Michał Tykarski, business development director w Shopee, na konferencji prasowej firmy zorganizowanej na początku września.
Ian Ho na poniedziałkowym spotkaniu z pracownikami powiedział, że zwolnienia nie wiążą się z trudną sytuacją polskiego oddziału, ale z niepewnością w zewnętrznym otoczeniu biznesowym całej firmy, w tym z inflacją. Powodem też są kłopoty na innych rynkach.
- Polski biznes jest dobrym stanie, ale globalna sytuacja makroekonomiczna jest mocno niepewna. Podobne decyzje o zwolnieniach miały już miejsce w innych oddziałach firmy - usłyszeliśmy od pracownika Shopee.
Sławomir ambasadorem Shopee
Na konferencji we wrześniu ujawniono, że po roku działalności Shopee w Polsce na platformie sprzedaje 53 tys. sprzedawców z naszego kraju, a liczba kupujących dziennie to setki tysięcy. Firma zapisała się w świadomości klientów dzięki głośnym akcjom reklamowym, w tym wiosennej kampanii w której wykorzystano przeróbkę piosenki "Baby Shark".
W połowie sierpnia platforma zatrudniła piosenkarza i aktora Sławomira w roli ambasadora marki. Pojawił się on m.in. w kampanii reklamującej 9.9 Dzień Super Zakupów.
Platforma Shopee działa od siedmiu lat, należy do singapurskiego koncernu Sea Limited. Działa w modelu podobnym jak Allegro czy Amazon: ma na platformie własny sklep, a także pozwala prowadzić sprzedaż zewnętrznym podmiotom. Obecnie poza Polską jest dostępna m.in. w kilku krajach azjatyckich (nie ma wśród nich Chin) oraz w Ameryce Południowej.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Spore zwolnienia w polskim oddziale Shopee