4fun Media zamyka e-sklep naImpreze.pl. „Sprzedaż niższa od założeń, 0,5 mln zł straty, brak inwestora”
Zarząd 4fun Media zdecydował, że należący do firmy sklep internetowy naImpreze.pl kończy działalność operacyjną. Uzasadniono, że w pierwszej połowie br. zanotował 0,5 mln zł straty netto oraz nie pozyskano zainteresowanego nim inwestora.

W komunikacie giełdowym 4fun Media zaznaczono, że firma przeznaczyła jak dotąd ponad 1,1 mln zł na naImpreze.pl, a w pierwszej połowie br. serwis oprócz 0,5 mln zł straty netto zanotował sprzedaż niższą od założeń. Ponadto nie znaleziono inwestora, który byłby zainteresowany dofinansowaniem projektu lub przejęciem całej spółki naImpreze.pl.
W tej sytuacji zarząd 4fun Media „ocenił, iż prowadzenie projektu w obecnej formie będzie generować dalsze straty i wymagać będzie kolejnych inwestycji” i podjął uchwałę o zakończeniu działalności operacyjnej serwisu naImpreze.pl.
W serwisie naImpreze.pl oferowano ubrania i gadżety na różnego rodzaju okazje imprezowe. Witryna została uruchomiona jesienią ub.r., w jej zarządzie od początku był Tomasz Misiak, członek zarządu 4fun Media, a w kwietniu br. prezesem została Marta Sawicka, szefowa pionu e-commerce w 4fun Media.
W ub.r. naImpreze.pl przy 95,5 tys. zł wpływów sprzedażowych zanotowało 222,8 tys. kosztów sprzedanych produktów, towarów i materiałów, 82,8 tys. zł kosztów sprzedaży i 70,1 tys. zł kosztów ogólnego zarządu. Strata netto spółki wyniosła 284,7 tys. zł.
70 proc. udziałów spółki należy do 4fun Media, a 30 proc. do funduszu Epicom Limited, który jest też większościowym akcjonariuszem 4fun Media.
Plan naprawczy w pionie e-commerce 4fun Media
Pod koniec września, równocześnie z publikacją wyników finansowych z pierwszej połowy br., grupa 4fun Media zapowiedziała restrukturyzację swojego segmentu e-commerce. Mocno rozwinęła w nim działalność od połowy ub.r., po tym jak przejęła m.in. CupSell.pl za 1,9 mln zł i Mustache.pl za 491,5 tys. zł oraz zainwestowała 920 tys. zł w spółkę Print Logistic produkującą ubrania i nadruki na nie.
Firma planowała, że w całym br. osiągnie 15 mln zł przychodów w e-commerce. Miesiąc temu przyznała, że te założenia nie zostaną zrealizowane, dlatego zaczyna wdrażanie w tym pionie „planu naprawczego, ograniczenia kosztów oraz eliminacji obszarów generujących straty operacyjne oraz wymagających dalszych inwestycji”. Zaznaczyła, że cięcia obejmą przede wszystkim naImpreze.pl i Print Logistic, natomiast CupSell.pl i Mustache.pl osiągnęły dużo lepsze wyniki.
W zeszłym tygodniu podano, że sama firma 4fun Media chce przenieść swoją działalność telewizyjną do spółki zależnej i nie będzie już prowadzić działalności stricte operacyjnej. W konsekwencji z zarządu 4fun Media odeszli prezes Ross Newens, Rafał Baran i Mateusz Górecki, dwaj ostatni pozostają szefami spółek zależnych z tej grupy kapitałowej. W zarządzie 4fun Media nadal będą Aneta Parafiniuk i Tomasz Misiak.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa 4fun Media zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych o 1,3 proc. do 26,8 mln zł oraz spadek wyniku netto z 4,74 mln zł zysku do 2,08 mln zł straty. W segmencie e-commerce przychody wyniosły 3,02 mln zł, koszty operacyjne - 5,67 mln zł, wynik EBITDA - 2,57 mln zł straty.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 4fun Media zamyka e-sklep naImpreze.pl. „Sprzedaż niższa od założeń, 0,5 mln zł straty, brak inwestora”