Alibaba, Tencent i CMC zainteresowane kupem udziałów WPP China
Alibaba Group i Tencent, dwie największe technologiczne firmy w Chinach, są zainteresowane wspólnie z China Media Capital Holdings (CMC) przejęciem mniejszościowego pakietu udziałów w chińskim oddziale holdingu reklamowego WPP.
Jak podało Sky News, powołując się na nieoficjalne źródła, Alibaba Group i Tencent miałyby przejąć 20 proc. udziałów w WPP China. Wartość transakcji szacowana jest na 2-2,5 mld dolarów. Grupa WPP miałaby zachować pakiet większościowy.
Według Sky News, Roberto Quarta, przewodniczący WPP miał udać się do Chin wspólnie z Andrew Scottem, jednym z dyrektorów współzarządzających, by kontynuować rozmowy z chińskimi inwestorami, które zainicjowano jeszcze, kiedy koncernem marketingowym kierował Martin Sorrell.
Serwis zaznaczył, że rozmowy na temat inwestycji w WPP China są na bardzo wczesnym etapie.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Alibaba, Tencent i CMC zainteresowane kupem udziałów WPP China