Answear.com z 263 mln zł wpływów i 18 mln zł zysku EBITDA w br., średnie zamówienie za 224 zł
Internetowy sklep odzieżowy Answear.com, działający w siedmiu krajach, w trzech kwartałach br. zanotował wzrost przychodów o 28 proc. do 263 mln zł, 18 mln zł zysku EBITDA i 12 mln zł zysku operacyjnego. Klienci zrealizowali na platformie 1,74 mln transakcji, każdą za średnio 224 zł netto.
- Jesteśmy zadowoleni z wyników wypracowanych przez trzy kwartały 2020 r. Cieszy nas wzrost EBITDA: EBITDA znormalizowana urosła ponad 3 krotnie, a EBITDA raportowana ponad 4 razy w stosunku do 9 miesięcy 2019 roku. Jest to zgodne z naszą strategią, która zakłada budowanie biznesu w oparciu o rentowność działalności - komentuje Krzysztof Bajołek, prezes Answear.com.
- Pandemia COVID-19 przyśpieszyła widoczne od kilku lat trendy związane z przenoszeniem się handlu do Internetu, co pozwala nam z optymizmem patrzeć na wyniki w kolejnych okresach - dodaje.
Sklep Answear.com działa w Polsce, Bułgarii, Czechach, Rumunii, na Słowacji, Ukrainie i Węgrzech. Firma podkreśla, że na żadnym z rynków nie notuje więcej niż 30 proc. łącznych przychodów.
W trzech kwartałach klienci zrealizowali na platformie 1,74 mln transakcji o średniej wartości 224 zł netto. Answear.com podkreśla, że w ostatnim czasie zaczął współpracować kilkunastoma nowymi markami, część oferuje już kolekcje jesień-zima 2020, a inne pojawią się z kolekcjami wiosna-lato 2021 i jesień-zima 2021. Ponadto poszerza ofertę z kategorii premium, co przekłada się na wzrost średniej wartości koszyka zakupowego.
- Stale umacniamy naszą pozycje na wszystkich rynkach, na których działamy. Koncentrujemy się przede wszystkim na bogatej ofercie produktowej marek z segmentu premium i średniej półki, które zwiększają średnią wartość koszyka. Dodatkowo w przyszłości zamierzamy wejść na nowe rynki, mam na myśli kraje bałtyckie, bałkańskie oraz dawne republiki byłego ZSRR - zapowiada Krzysztof Bajołek.
Answear.com szykuje się do debiutu giełdowego
W połowie września Answear.com (poprzednio firma działała pod nazwą Wearco) złożył prospekt emisyjny w Komisji Nadzoru Finansowego, chce do końca br. zadebiutować na głównym rynku warszawskiej giełdy. To naturalny krok związany z dynamicznym rozwojem biznesu, dużą już obecną skalą działalności i jeszcze większym apetytem na przyszłość - uzasadniał Krzysztof Bajołek.
Prospekt nie został jeszcze zatwierdzony, a spółka nie podała żadnych informacji o swojej ofercie dla inwestorów.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Answear.com z 263 mln zł wpływów i 18 mln zł zysku EBITDA w br., średnie zamówienie za 224 zł