SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Będą zwolnienia w "Dzienniku"? Axel Springer zaprzecza

Spadająca sprzedaż "Dziennika" i kłopoty finansowe wydającego go koncernu Axel Springer spowodują zwolnienie 10% dziennikarzy gazety - poinformowała Rzeczpospolita. Sprzedaż "Dziennika" ustabilizowała się w ostatnim półroczu, zyski z reklam rosną, dlatego nie będzie redukcji zatrudnienia - odpowiadają przedstawiciele wydawcy gazety.

"Rzeczpospolita" uzasadnia swoje informacje o planowanych zwolnieniach w redakcji "Dziennika" spadającymi wynikami sprzedaży gazety.

Plotkom o grupowych zwolnieniach i odejściu szefowych działu opinii i krajowego zaprzecza wydający "Dziennik" Axel Springer Polska. - Nie jest prawdą, że Renata Kim i Anna Bogusz złożyły wypowiedzenia - mówi dla portalu Wirtualnemedia.pl Michał Fijoł, rzecznik prasowy firmy. - Nie planujemy też żadnych zwolnień w "Dzienniku". Spekulacje prasowe na ten są według mnie bzdurami - dodaje.

Natomiast informacjom o stratach finansowych Axel Springer Polska wynikających z kosztownej promocji "Dziennika" Fijoł przeciwstawia dane o rosnących wpływach gazety z reklam. - Według cytowanego przez "Rzeczpospolitą" Expert Monitora w 2006 "Dziennik" zarobił na reklamach 57 mln zł, a rok później juz 168 mln zl, co oznacza wzrost o 194%. W styczniu 2007 roku wpływy reklamowe gazety wyniosły 6,2 mln zł, podczas gdy w styczniu 2008 już 12,5 mln - wylicza.

Michał Fijoł ma też odmienną opinię na temat zmniejszającego się nakładu "Dziennika". - Obniżenie poziomu sprzedaży należy przypisać przede wszystkim zmniejszonej aktywności promocyjnej. Jednak w ciągu ostatniego pół roku "Dziennik" ma stabilny nakład na poziomie 165-175 tys. egzemplarzy - dodaje Fijoł.

Według niego zmniejszona sprzedaż gazety wynika z tego, że zmienia się grupa jej czytelników. Porównując bowiem ostatnie kwartały 2006 i 2007 wśród czytających "Dziennik" nastąpił wzrost udziału osób w wieku 20-34 o 8% i tych z wyższym wykształceniem o 6%, przy jednoczesnym spadku udziału ludzi powyżej 50 roku o 9%. - Spodziewaliśmy się, że zmiana struktury czytelniczej spowoduje pewne zmniejszenie sprzedaży egzemplarzowej - zaznacza Fijoł. Rzecznik prasowy Axel Springer Polska przypomina też, że "Dziennik" jest najczęściej cytowanym tytułem prasowym w Polsce.

Dołącz do dyskusji: Będą zwolnienia w "Dzienniku"? Axel Springer zaprzecza

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl