CCC w minionym półroczu z 400 mln zł z e-commerce, w przyszłym roku chce mieć 1,5 mld zł
W pierwszej połowie br. grupa kapitałowa CCC zanotowała 400,3 mln zł wpływów ze sprzedaży internetowej, wobec 259,9 mln zł rok wcześniej. Prezes firmy Dariusz Miłek zapowiedział, że w przyszłym roku te przychody mogą sięgnąć 1,5 mld zł.
 
                                Wzrost przychodów CCC ze sprzedaży internetowej z 259,9 do 400,3 mln zł oznacza, że poszły w górę o 54 proc.
Łączne wpływy sprzedażowe firmy zwiększyły się minimalnie - z 3,15 do 3,19 mld zł. Natomiast przychody ze sprzedaży do klientów zewnętrznych wzrosły z 1,85 do 2,03 mld zł, a więc o 9,8 proc.
Marża ze sprzedaży internetowej zmalała w skali roku z 41,6 do 41,2 proc. W poszczególnych regionach stacjonarnej sprzedaży detalicznej marża wynosiła w minionym półroczu od 52 do 60 proc., a w przypadku sprzedaży hurtowej - 31,6 proc.
Zysk pionu sprzedaży internetowej wzrósł natomiast z 44,8 mln zł w pierwszej połowie ub.r. do 51,7 mln zł w minionym półroczu.
Do grupy CCC należą sklepy internetowe CCC.pl i eObuwie.pl. Ten ostatni firma przejęła trzy lata temu, za 75 proc. udziałów zapłaciła 130 mln zł.
Natomiast w lipcu br. CCC za 13 mln zł kupiło 51 proc. udziałów sklepu obuwniczego DeeZee. Pozostałe udziały ma kupić w ciągu najbliższych pięciu lat.
CCC wchodzi w internecie na nowe rynki
Skąd tak duży wzrost wpływów CCC ze sprzedaży internetowej? - Rośnie udział sprzedaży na nowych rynkach m.in. w Hiszpanii i we Włoszech. Dołączamy kolejne rynki - właśnie pierwsze wysyłki dotarły do klientów we Francji. Liczymy, że w przyszłym roku dołączymy Szwajcarię - wyliczył na konferencji prasowej Marcin Czyczerski, wiceprezes firmy.
Spółka kupiła działkę, na której planuje zbudować nowe centrum logistyczne. - Budowa będzie prowadzona etapami, ale bez nowego centrum w oparciu o robotyzację nie będziemy w stanie zwiększać sprzedać - zapowiedział Dariusz Miłek, prezes CCC.
Ponadto firma realizuje ponad 55 projektów z zakresu sprzedaży internetowej. Mają one za jakiś czasu przyczynić się do wzrostu sprzedaży. Z kolei na przejęcia i fuzje z zaplanowanego na br. budżetu 270 mln zł spółka wydała już 170 mln zł.

- Sprzedaż bardzo dynamicznie nam rośnie - idziemy na 1 mld zł przychodu z e-commerce w tym roku, a w przyszłym dojdzie nam pewnie 0,5 mld zł więcej - dodał Dariusz Miłek.
Dwa razy więcej na sponsoring sportu
W połowie lipca CCC zostało tytularnym sponsorem kolarskiej grupy BMC, która poprzednio funkcjonowała pod nazwą BMC Racing Team. Kontrakt wejdzie w życie z początkiem przyszłego roku.
Dariusz Miłek zapowiedział, że w związku z tą umową wydatki firmy na marketing sportowy zwiększą się dwukrotnie. Zaznaczył jednak, że ten wzrost nie będzie widoczny w jej łącznych wynikach, ponieważ wprowadzono duże oszczędności w innych obszarach działalności.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
            

 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: CCC w minionym półroczu z 400 mln zł z e-commerce, w przyszłym roku chce mieć 1,5 mld zł