Deichmann, Reckitt Benckiser i Śnieżka największymi reklamodawcami telewizyjnymi
Deichmann wśród firm odzieżowych, Reckitt Benckiser wśród producentów artykułów użytku domowego, a Śnieżka i Groupe SEB Polska wśród producentów mebli i dekoracji wydały w ub.r. najwięcej na reklamy w telewizji.
W segmencie odzieży i dodatków firmy cennikowo wydające najwięcej na reklamy telewizyjne zwiększyły swoje budżety w tym zakresie. Deichmann przeznaczył na to 39 proc. więcej niż rok wcześniej, Vision Express Polska – 32 proc. więcej, a Apart – aż 67 proc. więcej. Natomiast NG2 i Reebok Poland wskoczyły do pierwszej piątki telewizyjnych reklamodawców z tego segmentu, co oznacza, że ich wydatki na reklamy w telewizji wzrosły ponaddwukrotnie.
| Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Odzież i dodatki” | ||
| 2010 rok | 2009 rok | |
| Deichmann - obuwie | 17 440 490 zł | 12 566 297 zł |
| Vision Express Polska | 13 596 504 zł | 10 295 538 zł |
| NG2 | 9 701 110 zł | - |
| Reebok Poland | 8 384 967 zł | - |
| Apart | 8 170 904 zł | 4 887 082 zł |
Wśród producentów artykułów użytku domowego również przeważają wzrosty telewizyjnych budżetów reklamowych. Zdecydowanie dominujący w tym segmencie polski oddział Reckitt Benckiser na reklamy w telewizji przeznaczył 42 proc. więcej niż w 2009 roku. Wydatki Henkel Polska w tym zakresie wzrosły o 20 proc., SC Johnson – o 18 proc., a Unilever Polska – o 14 proc. Natomiast Procter & Gamble DS Polska na reklamy telewizyjne swoich produktów domowego użytku wydał 55 proc. więcej niż rok wcześniej.
| Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Produkty użytku domowego” | ||
| Reckitt Benckiser (Poland) | 205 923 522 zł | 144 464 644 zł |
| Procter & Gamble DS Polska | 91 962 019 zł | 59 322 910 zł |
| Henkel Polska | 89 420 423 zł | 74 285 568 zł |
| Unilever Polska | 72 721 636 zł | 64 005 712 zł |
| SC Johnson | 47 232 100 zł | 39 888 914 zł |
Telewizyjny budżet reklamowy Fabryki Farb i Lakierów Śnieżka był w ub.r. o 2 proc. większy niż w 2009 roku. Natomiast Groupe SEB Polska ograniczyła swoje wydatki w tym zakresie o 18 proc. W zestawieniu pojawiły się trzy firmy, których nie był w czołówce reklamodawców telewizyjnych za 2009 rok.
| Cennikowe wydatki na reklamę telewizyjną - „Sprzęty domowe, meble i dekoracje” | ||
| 2010 rok | 2009 rok | |
| Fabryka Farb i Lakierów Śnieżka | 14 920 934 zł | 14 589 912 zł |
| Groupe SEB Polska | 14 746 917 zł | 18 051 051 zł |
| PPG Deco Polska | 14 618 298 zł | - |
| Procter & Gamble DS Polska | 14 602 029 zł | - |
| Fagormastercook | 12 415 165 zł | - |

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Deichmann, Reckitt Benckiser i Śnieżka największymi reklamodawcami telewizyjnymi