SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po zmianie algorytmu rośnie ruch wydawców z Facebooka

Ponad jedna trzecia największych światowych serwisów informacyjnych odnotowała w marcu wzrost zarówno udziału w Facebooku, jak i łącznego ruchu z serwisów społecznościowych – pokazują nowe dane Similarweb. 

Z danych udostępnionych serwisowi “Press Gazette” wynika, że ruch z Facebooka zaczyna znów być znaczący dla trzech czwartych największych witryn informacyjnych na świecie. Podobną tendencję można zaobserwować w USA, gdzie udział Facebooka w całkowitym ruchu społecznościowym wzrósł w marcu do 74 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Dane zdają się potwierdzać trend zaobserwowany w tym roku przez wielu dużych wydawców, że ruch na Facebooku rośnie po gwałtownym spadku.

W maju ubiegłego roku „Press Gazette” poinformowała, że ​​ruch odsyłający z Facebooka do wydawców spadł o 50 proc. w ciągu roku, po tym jak platforma przestała priorytetowo traktować linki do wiadomości i zaczęła częściej wyróżniać filmy.

Jednak w styczniu tego roku Meta ogłosiła, że ​​„podejmie bardziej spersonalizowane podejście do treści politycznych, tak aby osoby, które chcą widzieć ich więcej w swoich kanałach, mogły to zrobić” na Facebooku, Instagramie i w Threads, co zaowocuje pojawianiem się większej ilości treści informacyjnych.

Zmiana strategii poprawia sytuację wydawców

Dane Similarweb szacujące udział Facebooka w całkowitym ruchu społecznościowym w marcu 2025 r. w porównaniu z 2024 r. zdają się potwierdzać, że zmiana strategii ma pozytywny wpływ na wiele największych witryn informacyjnych.

W marcu udział całego ruchu społecznościowego pochodzącego z Facebooka wzrósł do 75 proc. dla 68 największych witryn informacyjnych na świecie.

Analiza Similarweb i “Press Gazette” wyklucza ze stu takich serwisów wszelkie marki, które nie są anglojęzyczne, a także te, dla których nie istnieją dane rok do roku, które można porównać.

Łączna liczba poleceń społecznościowych w ruchu internetowym na komputerach stacjonarnych i urządzeniach mobilnych wzrosła w ujęciu rok do roku i wyniosła 48 proc. dla tych 68 witryn. Około 37proc. z nich odnotowało wzrost zarówno udziału w Facebooku, jak i całkowitego ruchu z serwisów społecznościowych, co jest prawdopodobnie najlepszym wskaźnikiem ogólnej poprawy, którą można przypisać Facebookowi.

Zobacz też: Treści od polskich wydawców mniej widoczne na Facebooku

Czterokrotny wzrost ruchu w przypadku “Newsweeka”

Jednym z największych zwycięzców był Express, który odnotował wzrost Facebooka jako odsyłacza ruchu społecznościowego o 26 proc. w ciągu ostatniego roku. Facebook odpowiadał za 75 proc. całego ruchu społecznościowego, a łączna liczba odsyłaczy społecznościowych do Express wzrosła o 68 proc..

Kilka amerykańskich witryn politycznych i informacyjnych również odnotowało wzrost obu wskaźników, co sugeruje wzrost faktycznego ruchu na Facebooku: The Atlantic, Axios, The Hill, Reuters, Newsweek, Breitbart , ABC News i Associated Press. 

Digiday poinformował w zeszłym tygodniu, że ruch odsyłający na Facebooku do “Newsweeka” wzrósł czterokrotnie w marcu w porównaniu z tym samym miesiącem w 2024 r., a szczególnie przyczyniły się do tego artykuły polityczne i ekonomiczne. 

Inne witryny, dla których ponad 50 proc. ruchu pochodziło z platformy to: India.com (63 proc.), Buzzfeed (61 proc.), siostrzany tytuł Expressu Mirror (60 proc.), Newsbreak (58 proc.), The Sun (57 proc.), indyjska strona ETV Bharat (56 proc.), Breitbart (54 proc.) i news.com.au (52 proc.).

Pomimo widocznych wzrostów Facebooka na niektórych witrynach, łączna liczba poleceń społecznościowych spadła rok do roku na sześciu z dziesięciu największych serwisów informacyjnych na świecie w marcu (chociaż wszystkie wzrosły miesiąc do miesiąca). Największy roczny wzrost miał miejsce na People.com (o 17 proc.), podczas gdy największy spadek wśród tych witryn miał miejsce na Yahoo Finance (o 26 proc.).

Większe wzrosty w Stanach Zjednoczonych

W Stanach Zjednoczonych udział Facebooka w ruchu społecznościowym na komputerach stacjonarnych wzrósł podobnie – o 74 proc. wśród 94 analizowanych witryn.

W USA więcej witryn odnotowało wzrost łącznej liczby poleceń społecznościowych z komputerów stacjonarnych i internetu w porównaniu z resztą świata: 57 proc. badanych odnotowało w marcu większy ruch w mediach społecznościowych niż rok wcześniej.

Jednak nieco mniej niż połowa (45 proc.) największych serwisów w USA odnotowała procentowy wzrost zarówno udziału w Facebooku, jak i łącznej liczby poleceń w mediach społecznościowych.

Zobacz też: Meta grozi wydawcom usunięciem ich treści

Największymi zwycięzcami w obu wskaźnikach okazali się: Vogue (ze wzrostem udziału w Facebooku o 25 proc. i łączną liczbą poleceń w mediach społecznościowych o 32 proc.), MSNBC, Seattle Times, Breitbart, Forbes, ABC News, Blaze Media i Syracuse.com.

Natomiast w przypadku The Epoch Times większa część poleceń społecznościowych pochodziła z Facebooka, ale łączna liczba poleceń społecznościowych była niższa, co sugeruje, że nie odnotowano takiego samego wzrostu.

Część serwisów nie polega na ruchu z Facebooka

W marcu witrynami, które w największym stopniu opierały swój ruch na Facebooku pod względem ruchu społecznościowego, były: konserwatywne portale Blaze Media (91 proc.), Newsmax (74 proc.) i Daily Wire (71 proc.), a także lokalna marka informacyjna Syracuse.com (77 proc.).

Strony internetowe w USA, które w niewielkim stopniu opierają się na Facebooku pod względem ruchu społecznościowego to: Newsweek (10 proc. ruchu społecznościowego), Politico (9 proc.), The Independent (7 proc.), The Verge (7 proc.), konserwatywny agregator wiadomości Citizen Free Press (6 proc.), Bloomberg (6 proc.), The New Republic (5 proc.), Zero Hedge (3 proc.), Thomson Reuters (1 proc.) i Patriots.win (zero).

Dołącz do dyskusji: Po zmianie algorytmu rośnie ruch wydawców z Facebooka

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl