Gannett przechodzi restrukturyzację. Nowe oddziały i szefowie
Koncern prasowy Gannett zapowiedział zmiany w swojej strukturze. Gannett Media pod kierownictwem Maribel Perez Wadsworth będzie zajmować się dostarczaniem treści, zaś dział o nazwie Digital Marketing Solutions odpowiada za obsługę klientów w obszarze cyfrowego marketingu.
Gannett jest obecnie jednym z największych koncernów prasowych w Stanach Zjednoczonych, do którego należą takie tytuły jak „USA Today”, „Detroit Free Press” oraz „Milwaukee Journal Sentinel”. Ogólnie firma wydaje ponad sto lokalnych gazet codziennych w 46 stanach. Ponadto w portfolio koncernu jest kilkaset lokalnych tygodników o rozmaitej tematyce.
Nowa struktura
Niedawno Gannett zapowiedział, że zamyka co najmniej 19 drukowanych tygodników obsługujących 26 społeczności we wschodnim Massachusetts, zgodnie z ogłoszeniami zamieszczonymi na stronach internetowych tych gazet. Ponadto dziewięć tygodników zostanie połączonych w cztery.
Teraz z kolei wydawca zaplanował następne zmiany. Ogłosił restrukturyzację korporacyjną, w wyniku której powstaną dwie nowe jednostki biznesowe.
Według zapowiedzi dział Gannett Media będzie koncentrować się na wiadomościach, treściach, operacjach, takich jak druk i dystrybucja, rozwiązaniach marketingowych business-to-business (w tym reklamie) oraz wzroście subskrypcji cyfrowych. Maribel Perez Wadsworth, prezes działu wiadomości w Gannett oraz wydawca „USA Today” i USA Today Network, została mianowana szefową tej jednostki.
Czytaj także: G/O Media przejmuje biznesowy serwis Quartz
Drugą jednostką utworzoną w ramach restrukturyzacji jest Digital Marketing Solutions (DMS), która ma pomagać markom i firmom przyciągnąć i utrzymać klientów, a w jej skład wchodzi Locailo, dostawca usług marketingu cyfrowego. Kris Barton, dyrektor ds. produktu w Gannett, zostanie prezesem nowej jednostki i będzie nadzorował działania wspierające rozwiązania marketingowe, w tym obsługę klienta, produkty i inżynierię.
- Myślę, że jest to ogromny krok naprzód, jeśli chodzi o to, aby nasza struktura organizacyjna naprawdę pomogła nam w realizacji zakładanej strategii - zaznaczył w komunikacie Kris Barton. - Jesteśmy firmą opartą na subskrypcji.
Plan zakłada, że dwóch innych członków zarządu Gannetta, Kevin Gentzel, dyrektor ds. przychodów i Bernie Szachara, szef jednego z działów opuszczą firmę w ciągu najbliższych tygodni.
Wadsworth, absolwentka uniwersytetu w Miami, jest związana z Gannettem od ponad 25 lat. Swoją karierę w firmie rozpoczęła jako reporterka w „Rockford Register Star” w stanie Illinois. W 2015 r. została mianowana pierwszym dyrektorem ds. strategii i transformacji w Gannett. Menedżerka zasiada też w zarządzie Associated Press i społeczności internetowej Skillshare, przewodniczy News Media Alliance i jest prezesem Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych.
Czytaj także: „The Guardian” z milionem cyfrowych subskrypcji
Z kolei Kris Barton kieruje rozwojem produktów konsumenckich i marketingowych Gannetta od 2017 r. Zanim dołączył do wydawcy, kierował globalnym zespołem jako dyrektor ds. produktu w firmie ReachLocal. Absolwent Brigham Young University pracował również jako dyrektor operacyjny w firmie Nero produkującej oprogramowanie multimedialne oraz pełnił różne funkcje kierownicze w Microsoft Corporation.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Gannett przechodzi restrukturyzację. Nowe oddziały i szefowie