Heineken namawia do wyjścia poza social media
Marka piwa Heineken rozpoczęła kampanię, mającą na celu zainspirowanie konsumentów do wyjścia poza media społecznościowe jako sposobu na walkę z uczuciem przeciążenia cyfrowego.
W świecie, w którym dorośli czują się coraz bardziej przytłoczeni swoimi mediami społecznościowymi, Heineken stara się przypominać ludziom o sile kontaktów towarzyskich w prawdziwym życiu, nawiązując — jak na ironię — do świata celebrytów i twórców internetowych.
Globalna marka piwa połączyła siły z amerykańskim piosenkarzem, autorem piosenek i aktorem Joe Jonasem oraz kilkoma z najpopularniejszych twórców na świecie — m.in. Dude with Sign, Lil Cherry i Paul Olima — aby pokazać, jak zareagowaliby na puste kanały mediów społecznościowych, gdyby więcej ludzi dobrze się bawiło w prawdziwym życiu.
Kampania, której pomysłodawcą jest agencja kreatywna LePub, a którą wspierają globalna agencja PR The Romans i skupiająca się na twórcach agencja społecznościowa Billion Dollar Boy, ma na celu przekazanie, że oderwanie się od ekranów i robienie sobie przerw w wirtualnych interakcjach jest konieczne dla uzyskania głębszych i bardziej znaczących doświadczeń społecznych.
Nagły brak uwagi w social mediach
Film reklamowy Heinekena przedstawia wizję świata, w którym każdy fan bawi się na zewnątrz, pozostawiając media społecznościowe niespodziewanie ciche. Z humorystycznym, dystopijnym zwrotem akcji influencerzy i twórcy treści zmagają się z nagłym brakiem uwagi, co skutkuje zabawnymi, zrozumiałymi scenariuszami w obrębie ich konkretnych odbiorców, takich jak uroda, moda i jedzenie.
Heineken umiejętnie zaangażował różnorodną grupę twórców treści cyfrowych, których życie jest głęboko zakorzenione w kulturze online, aby współtworzyli kampanię i odegrali kluczową rolę w nagłośnieniu jej przesłania: najlepszym sposobem na oderwanie się od nadmiaru mediów społecznościowych jest nawiązanie kontaktu w prawdziwym życiu.
Podczas gdy ci twórcy zazwyczaj rozwijają się, przyciągając uwagę online, Heineken odwrócił scenariusz — najpierw pokazując, jak walczą o wyróżnienie się w nasyconym cyfrowym świecie, a następnie decydując się na odłączenie i zachęcanie innych do zrobienia tego samego. Ten ironiczny zwrot akcji podkreśla główne przesłanie Heinekena: autentyczne połączenia nawiązują się offline, a nie za pośrednictwem naszych ekranów.
Wśród treści znajdują się także krótkie filmy publikowane na kanałach, namawiające fanów do odłączenia się od świata i korzystania z doświadczeń offline.
Odważna, nowa kampania rozpoczęła się od wydarzenia w Nowym Jorku, podczas którego Joe Jonas wraz z Dude with Sign, Lil Cherry i Paulem Olimą zachęcali swoich obserwatorów, aby odeszli od mediów społecznościowych i doświadczyli bardziej autentycznych i satysfakcjonujących kontaktów.
W ironicznym spojrzeniu na zdominowaną przez siebie sferę cyfrową Jonas i Dude with Sign stworzyli swój najnowszy post w mediach społecznościowych, całkowicie poza mediami społecznościowymi. Zamiast publikować go w swoich kanałach internetowych, pozowali w oknach przyozdobionych tak, aby wyglądały jak rolki z Instagrama.
W duchu przejścia do trybu offline Joe Jonas zadebiutował swoim nowym utworem „Heart by Heart” w prawdziwym życiu podczas wydarzenia — korzystając z najstarszej na świecie sieci społecznościowej, baru — zamiast kanałów cyfrowych. Nakręcił również część nowego teledysku podczas wydarzenia przed publicznością offline, aby pokazać moc chwil w prawdziwym życiu nad chwilami cyfrowymi.
Nowa kampania Heineken rusza w USA, a w ciągu najbliższych sześciu miesięcy obejmie telewizję, media społecznościowe, reklamę zewnętrzną i media cyfrowe w obu Amerykach, Europie i regionie Azji i Pacyfiku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Heineken namawia do wyjścia poza social media