“Kurier Lubelski” zadowolony z rzadszych wydań. “Dziennik Wschodni” też zyskał
Od początku lipca ur. „Kurier Lubelski” ukazuje się już nie pięć, lecz trzy dni w tygodniu. Jak przekazuje biuro prasowe Polska Press Grupy, dziennik regionalny zareagował na tę zmianę pozytywnie – Część sprzedaży, która wcześniej przypadała na wtorki i czwartki, przesunęła się jako dodatkowa sprzedaż w poniedziałki i środy – wyjaśnia biuro. Bezpośrednia konkurencja “Kuriera” – “Dziennik Wschodni” – również odnotował wzrost sprzedaży.

Wydawca zapowiadał, że redakcja dziennika będzie skupiać się na rozwoju portalu internetowego Kurierlubelski.pl.
– Rozwój serwisów regionalnych i miejskich jest nieodłączną częścią strategii spółki, w tym serwisu internetowego „Kuriera Lubelskiego”, który obecnie jest w czołówce najpopularniejszych portali informacyjnych w województwie lubelskim, dostarczając codziennie najważniejszych informacji, kształtując debatę publiczną i angażując lokalne społeczności – podkreślał.
W „Kurierze Lubelskim” pozytywnie
Jak wyglądają wyniki “Kuriera” po prawie 10 miesiącach nowego modelu sprzedaży? Średnia sprzedaż w II kwartale 2023 r. wynosiła 1729 egzemplarzy. W II kwartale 2024 r. – 1524 (spadek o 11,86 proc.). W III kwartale 2024 r., czyli od momentu wprowadzenia nowego modelu, sprzedaż wyniosła 1672 egzemplarzy, co daje wzrost o 7,11 proc.
– Zmianę na trzydniowy tydzień wydawniczy w „Kurierze Lubelskim” oceniamy pozytywnie – zarówno z perspektywy biznesowej, ze względu na korzystny wpływ na rachunek wyników, jak i pod względem średniej tygodniowej sprzedaży egzemplarzowej. Część sprzedaży, która wcześniej przypadała na wtorki i czwartki, przesunęła się jako dodatkowa sprzedaż w poniedziałki i środy – mówi dla Wirtualnemedia.pl Konrad Zalas z biura prasowego Polska Press Grupy.
– Obserwujemy także na bieżąco zarówno rynek wydawniczy w woj. lubelskim, jak i dane sprzedażowe i w zależności od potrzeb będziemy elastycznie reagować. Jeśli nie pojawią się przesłanki do jakichś zmian, planujemy utrzymać obecny model wydawniczy. Równolegle intensywnie rozwijamy nasze serwisy internetowe kurierlubelski.pl oraz naszemiasto.pl – wprowadzamy nowe formaty dziennikarskie oraz formaty wideo, np. cykl „Już weekend z Kurierem Lubelskim”. Zmieniliśmy także stronę główną serwisu, by była bardziej nowoczesna i przyjazna dla użytkowników – dodaje Zalas.
Ostatnie miesiące pozytywnie ocenia także bezpośredni konkurent “Kuriera” – “Dziennik Wschodni” – wydawany w poniedziałki i piątki. Zgodnie z deklaracjami, dziennik również odnotował wzrost sprzedaży.
– Zauważamy w ostatnim czasie wzrost sprzedaży “Dziennika Wschodniego”. Nie jestem w stanie odpowiedzieć, czy jest to bezpośrednio związane ze zmianami w sprzedaży “Kuriera Lubelskiego”, ponieważ w podobnym czasie wprowadzaliśmy różne zmiany, staraliśmy się dostosować ofertę do oczekiwań czytelników, dlatego tutaj nakładają się na siebie różne czynniki – wyjaśnia dla Wirtualnemedia.pl Konrad Sołtys, specjalista ds. marketingu i promocji w “Dzienniku Wschodnim”.
Piątkowy “Kurier Lubelski” ukazuje się wraz z cotygodniowym programem telewizyjnym. Wśród innych dodatków tematycznych można znaleźć sportowe, motoryzacyjne, rynku mieszkaniowego, ofert pracy, informacji dla osób uczących się.
W poniedziałki “Dziennik Wschodni” ukazuje się wraz z dodatkiem sportowym oraz ofertami a w piątki z magazynem (reportaże, felietony, wywiady, przepisy na zdrowe życie, recenzje kulinarne, krzyżówki oraz porcja humoru) oraz Tele Programem. Wraz z “Dziennikiem” ukazują się także dodatki: Lubelskie Ekstra, AgroDziennik, Złota Setka, Lubelskie na wakacje, Lubelskie na majówkę, Prestiż.
Dołącz do dyskusji: “Kurier Lubelski” zadowolony z rzadszych wydań. “Dziennik Wschodni” też zyskał