Mars zwiększa reprezentację kobiet w reklamach do 45 proc.
Koncern spożywczy Mars Wrigley, do którego należą takie marki, jak Snickers, Twix, M&M's zwiększył udział kobiet w swoich reklamach w ub.r. o 11 proc. względem roku 2018.
Dane pochodzą z kompleksowego audytu reprezentacji w globalnej reklamie produktów Marsa przeprowadzonego we współpracy z Geena Davis Institute (GDI) na temat płci w mediach. Korzystając z narzędzia do uczenia maszynowego, instytut przeanalizował ponad 1000 znaków w 285 globalnych reklamach od 2021 roku.
Badanie wykazało, że reklamy produktów Marsa "nie wykazały różnic między płciami w portretach pracy" w 2021 roku. Jest to opisane jako "znacząca poprawa" w porównaniu z 2018 r.
Mężczyźni byli prawie dwa razy częściej pokazywani w pracy niż kobiety, a więcej postaci męskich niż żeńskich było przedstawianych z określonym zawodem (odpowiednio 26 proc. w porównaniu z 11 proc.).
Co więcej, postacie kobiece są teraz tak samo prawdopodobne, jak postacie męskie, które zostają pokazywane na stanowiskach kierowniczych w reklamie produktów Marsa. W 2018 roku 22 proc. męskich postaci było pokazywanych jako liderzy, w porównaniu z 17 proc. postaci żeńskich.
Ponadto postacie kobiece mają teraz taką samą ilość czasu na ekranie jak postacie męskie, chociaż Mars przyznaje, że należy poczynić postępy w zakresie czasu wystąpień, bo kobiety stanowią 43 proc..
Firma wskazuje na zauważalną poprawę z roku na rok w obecności kobiet w reklamach Snickers, Whiskas, Twix i M&M's, a Ben's Original również poprawił parytet marketingu.
- Jako globalny reklamodawca wiemy, że marketing ma moc wpływania na to, jak ludzie postrzegają siebie i innych - mówi Andrew Clarke, globalny prezes Mars Wrigley. - Wierzę, że możemy wywrzeć ogromny wpływ na reprezentację w całej branży. Nie jest to coś, co możemy osiągnąć jako pojedyncze firmy, ale kiedy się zjednoczymy, nasze wspólne działanie może naprawdę coś zmienić.
W 2021 roku Mars uruchomił #HereToBeHeard, globalne badanie, które wykazało, że 80 proc. kobiet wymienia położenie kresu systematycznej dyskryminacji i szkodliwym stereotypom płci jako główny czynnik, który musi się zmienić, aby kobiety mogły w pełni wykorzystać swój potencjał.
Mars zamierza stale przełamywać szkodliwe stereotypy dotyczące płci i zachęca do tego kolegów z branży.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Mars zwiększa reprezentację kobiet w reklamach do 45 proc.