Starcom i Wavemaker dominującymi domami mediowymi w Polsce wg RECMA (TOP 20)
Domy mediowe Starcom (Publicis Media) i Wavemaker (GroupM/WPP) zostały uznane za „dominujące” w Polsce w raporcie „Qualitative Evaluation 2018” RECMA (Research Company Evaluating the Media Agency Industry. Kolejnych sześć otrzymało profil „wysoki”.
W opublikowanym właśnie przez RECMA raporcie dotyczącym polskiego rynku oceniana jest konkurencyjność agencji mediowych na podstawie 18 wskaźników w czterech kategoriach: „compitches” (konkurencyjność w przetargach, oceny z każdego z nich w ostatnich 3 latach), „momentum” (tempo wzrostu aktywności, udział w przetargach, nagrody, zmiany w top managemencie i na kierowniczych stanowiskach, itp.), „resources” (dywersyfikacja usług, odsetek aktywności non-trade itp.), „client profile” (liczba dużych klientów, stabilność relacji, stała obsługa itp.).
Na podstawie analizy tych wskaźników każdy dom mediowy zostaje sklasyfikowany pod względem profilu jako: „dominant” (dominujący), „high profile” (wysoki), „good profile” (dobry), „average profile” (średni), „emergent” (wyłaniający się).
Raport ten pokazuje „ewolucję” ogólnych wyników i klasyfikacji agencji w ciągu ostatnich trzech lat.
Według Zenith polska reklama zyska w br. 2 proc. W dół telewizja, radio outdoor i prasa, internet 12 proc. w góręWedług najnowszego raportu „Qualitative Evaluation 2018” dominującymi agencjami mediowymi w Polsce są Starcom i Wavemaker (który powstał z połączenia MEC i Maxusa).
Jako domy mediowe z „wysokim profilem” RECMA wskazała: MediaCom, Havas Media, Vizeum, Zenith, Carat i Mindshare.
Notę „Very Good” otrzymał natomiast dom mediowy OMD, a ocenę „good” - Value Media, Initiative Warszawa i Blue 449.
Jako „average” sklasyfikowano z kolei siedem domów mediowych: Spark Foundry, Media Direction OMD, UM, Arena Media, PHD, MullenLowe MediaHub i PHD Media Direction.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Starcom i Wavemaker dominującymi domami mediowymi w Polsce wg RECMA (TOP 20)