Nowe logo Kodaka powrotem do korzeni marki wskutek przesytu nowoczesnością
To swoisty „come back” marki, która była ikoną łatwej i prostej fotografii, a która wcześniej pogubiła się ewidentnie w czasach cyfrowych. Teraz jest okazja by wrócić do korzeni, sprzyja temu przesyt „supernowoczesnymi” markami, które są na końcu właściwie takie same - zmianę logo Kodaka komentuje dla Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Łoś, brand consulting & CI director z Dragon Rouge.

Kilka dni temu Kodak prezentując nowy smartfon Ekra pokazał swoje nowe logo - łudząco podobne do tego, które firma wprowadziła w 1971 roku.
W ocenie Arkadiusz Łosia, brand consulting&CI directora agencji Dragon Rouge, to bardzo ciekawa zmiana. Zwraca jednak uwagę, że aby ją zrozumieć trzeba patrzeć szerzej na to, co działo i dzieje się z tą marką. - Całkiem niedawno marka wprowadziła smartfona w stylu retro i ogłosiła powrót do fotografii analogowej. To swoisty come back marki, która była ikoną łatwej i prostej fotografii, a która wcześniej pogubiła się ewidentnie w czasach cyfrowych. Teraz jest okazja by wrócić do korzeni, sprzyja temu przesyt ‘supernowoczesnymi’ markami, które są na końcu właściwie takie same - podkreśla Arkadiusz Łoś. Dodaje, że to dobry moment także dlatego, że na fali wznoszącej jest kultura DIY i powrót do prawdziwych, nie digitalowych, doświadczeń. - Ludzie po prostu zatęsknili już za prawdziwą głębią analogu. Nowe logo, podobne choć do tego z lat 70-tych jest po prostu odpowiedzią. Na nową strategię firmy i na czasy, w których żyjemy. Dobra robota - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Arkadiusz Łoś.
Kodak jest kolejną globalną marką, która w ciągu ostatniego roku zmodyfikowała logo. Dotychczas zrobiły to m.in. Subway (po 15 latach), Instagram, koncern HP, plany takie ma też Mozilla.
Dlaczego na takie zmiany decydują się marki o ugruntowanych już pozycjach rynkowych? - Marki by trwać, muszą się zmieniać. Sytuację każdej marki można obrazowo przedstawić jako nieustanne dokładanie odważników na szale wagi, z których jedna reprezentuje trwałość marki, a druga jej zmienność. Celem jest uzyskanie równowagi i utrzymanie jej przez jak najdłuższy czas. Nieustannie mamy zatem do czynienia z decyzjami czy i w jaki sposób odświeżać markę, by zachować jej atrakcyjność i by jednocześnie nie sprzeniewierzyć się raz ustalonemu pozycjonowaniu. W praktyce każda marka pozostawiona sama sobie znajduje się na równi pochyłej, tyle że czasem ustawionej pod bardzo małym kątem - analizuje Arkadiusz Łoś. Dodaje, że identyfikacje firm i marek się starzeją, ponieważ podlegają trendom tak samo jak ubrania, wystrój mieszkań czy style w architekturze. Dzisiaj wiele znaków i logotypów zaprojektowanych pod koniec lat 90-tych ubiegłego wieku lub na początku obecnego nie wytrzymuje już próby czasu.
- Zmiana logo jest najbardziej oczywistą i najbardziej widoczną konsekwencją rebrandingu firmy lub produktu. Wydaje się procesem łatwym i mało czasochłonnym, ale tylko gdy traktuje się go bardzo powierzchownie. U podstaw idei rebrandingu leży zrozumienie iż w trakcie re-brandigu zmianie ulega nie logo, ale marka, która stanowi istotną, niematerialną część wartości firmy i powód dla którego klienci kupują jej produkty, a pracownicy wolą pracować tu a nie gdzie indziej przy porównywalnej płacy. A skoro tak, to transformacja marki staje się jednym ze strategicznych ruchów biznesowych i okazją do gruntownej redefinicji wybranych procesów wewnętrznych i pozycji firmy na rynku - komentuje Arkadiusz Łoś.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Nowe logo Kodaka powrotem do korzeni marki wskutek przesytu nowoczesnością
Ha, ha, ha, ha!!!
Mój mąż jest brand konciulting end dajrektol-jam jest jego łajf.
Nie, no fajnie, że Ci ludzie tak na poważnie.