P&G w nowej kampanii Ariela chce przekonać konsumentów do kapsułek
Koncern Procter&Gamble rozpoczął największą od dekady kampanię reklamową marki Ariel. Chce nią pozyskać nowych konsumentów próbując przekonać ich do korzystania z kapsułek do prania. Jednocześnie chce ożywić kategorię środków piorących. Na działania reklamowe marketer przeznaczył 10 mln funtów.

Marka Ariel w największej od lat kampanii reklamowej chce przekonać konsumentów w Wielkiej Brytanii do zakupu - zamiast płynu do prania - kapsułek piorących.
Uruchomione w środę działania reklamowe obejmują emisję spotów w wybranych stacjach telewizyjnych. Ma wstrząsnąć rynkiem pokazując jak łatwe i proste jest pranie przy użyciu kapsułek.
W kampanii autorstwa Publicis Groupe pokazano wiele różnych osób i ich różne potrzeby w zakresie prania oraz sposób, w jaki Ariel może pomóc w szybszym i łatwiejszym praniu.
Wsparciem reklamy telewizyjnej są reklamy w prasie, na outdoorze oraz selektywna kampania w internecie kierowana do osób, o których Ariel wie, że nie używają kapsułek, ale są otwarci na zmiany. Równolegle startuje kampania edukacyjna na temat tego, jak używać kapsułek piorących i jak je bezpiecznie przechowywać. Służą temu reklamy m.in. z udziałem Katherine Ryan.
P&G zwiększa inwestycje w marketingowe wsparcie marki Ariel w Wielkiej Brytanii, bo chce ożywić rynek, który od lat charakteryzuje stagnacja. Wg firmy Mintel brytyjski rynek detergentów do prania był wart 984 milionów funtów w 2017 roku, co stanowi spadek o 2,3 proc. rok do roku.
Sprzedaż środków piorących w ostatnich latach jest "zasadniczo płaska" pod względem wartości, a jedynym segmentem, który rośnie, są właśnie kapsułki piorące. W segmencie tym Ariel ma 30 proc. udziałów, ale chce zwiększyć swój udział w rynku, zwiększając penetrację gospodarstw domowych i wartość sprzedaży, a także udział rynkowy.
Dzięki tej kampanii Ariel zwiększa inwestycje w mediach o 40 proc., a na edukację - o około 68 proc., mając nadzieję na dotarcie do 95 proc. brytyjskich gospodarstw domowych.
Marketer chce pozyskać 50 proc. spośród grupy ludzi, którzy nigdy nie próbowali prania z użyciem kapsułek piorących.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: P&G w nowej kampanii Ariela chce przekonać konsumentów do kapsułek