Browary obcięły wydatki reklamowe, tylko Kompania Piwowarska ze wzrostem
W I połowie br. wydatki reklamowe producentów piwa spadły o kilka procent. Zmniejszyły je Grupa Żywiec, Carlsberg Polska, Browar Namysłów i Van Pur. Jedynie Kompania Piwowarska mimo pandemii przeznaczyła więcej rok do roku na reklamy swoich marek. Browary więcej wydały w telewizji i magazynach, zredukowały budżety m.in. na reklamę radiową i zewnętrzną.
Producenci piwa wydali na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) w okresie od stycznia do czerwca br. 356,8 mln zł, czyli 7,7 proc. mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe Kantar Media, netto, bez rabatów i VAT).
Pozycję największego reklamodawcy w tej kategorii utrzymała Kompania Piwowarska, która jako jedyna firma z czołówki 5 największych pod względem nakładów na reklamę zwiększyła swój budżet w tradycyjnych mediach. Firma podniosła je rok do roku o 8,4 proc., z 156,6 mln zł do 169,7 mln zł.
Druga na podium Grupa Żywiec zredukowała wydatki reklamowe o 13 proc., do 91,4 mln zł, a trzeci Carlsberg Polska – wydał 21,4 proc. mniej niż rok temu, było to 71,4 mln zł.
Wydatki reklamowe Browaru Namysłów zmalały o 28,2 proc., do 9,2 mln zł, a firmy Van Pur - o 24,1 proc., do 8,3 mln zł.

Magdalena Brzezińska, Grupa Żywiec: epidemia pokazała, że branża piwna to bardzo ważny partner dla całego ekosystemu
Więcej w telewizji i magazynach, mniej na radio i OOH
Browary najwięcej wydały w omawianym okresie na reklamę w telewizji – zostawili tu 341,3 mln zł, czyli 5,8 proc. więcej niż rok temu.
11,8 mln zł zainwestowały w reklamę na nośnikach reklamy zewnętrznej, ograniczając te inwestycje rok do oku o 68,8 proc., z 35,5 mln zł do 11,8 mln zł.
Blisko 1,8 mln zł producenci piwa przeznaczyli na reklamy w magazynach, co oznacza zwiększenie wydatków w nich rok do roku o 2,8 proc. O 55,3 proc. wzrosły też wydatki na reklamę zewnętrzną w metze, do 1,1 mln zł.
O ponad połowę mniej pieniędzy browarów trafiło do radia i gazet. Stacje radiowe w I połowie tego roku zarobiły na reklamach piwa 720,3 tys. zł, czyli 54,8 proc. mniej w porównaniu z I połową 2019 roku. W gazetach wydatki te spadły o 57,6 proc., do 87,8 tys. zł.
Z danych Kantar Media wynika też, że producenci piwa w I półroczu br. nie wydali nic na reklamę kinową, podczas gdy rok temu zostawili w kinach 24,3 mln zł. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że od pierwszej połowy marca br. do czerwca kina były nieczynne z powodu pandemii koronawirusa.
Wezwania do bojkotu piwa Żywiec po solidarności dla LGBT na Męskim Graniu. „To był manifest artystów, a nie marki samej w sobie”

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Browary obcięły wydatki reklamowe, tylko Kompania Piwowarska ze wzrostem
Eh... gdzie te czasy, gdy był to lokalny browar. Pamiętam ich piwa jeszcze z lat 90. Nie były to wyżyny smaku ale były niezłe. Później dołowali w czasach Ryana i miąłem wrażenie, że się odbili. Szkoda, że tak to się skończyło.