Spółka właściciela „Wprost” i „Do Rzeczy” szykuje serwis oparty na AI. Kilkanaście mln zł od PARP
Firma B-8 Poland, której udziałowcem jest PMPG Polskie Media, kontrolująca właścicielsko wydawców „Wprost” i „Do Rzeczy”, pozyskała do 13,3 mln zł dofinansowania do Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. Spółka ma za maksymalnie 20 mln zł przygotować innowacyjną platformę social-mediowo-newsową wykorzystującą sztuczną inteligencję.

W komunikacie giełdowym PMPG Polskie Media podano, że B-8 Poland w czwartek podpisała z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości umowę o dofinansowaniu w kwocie do 13,26 mln zł. Dofinansowanie dotyczy projektu zakładającego opracowanie „innowacyjnej platformy social-mediowo-newsowej wykorzystującej sztuczną inteligencję”. Prace mogą obejmować badania przemysłowe i prace rozwojowe.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Realizację projektu zaplanowano na trzy lata. Łączy budżet wyniesie maksymalnie 20,19 mln zł, z czego 6,92 mln zł wyłoży B-8 Poland. Tę drugą kwotę spółce ma pożyczyć PMPG Polskie Media, korzystając z własnych środków.
PMPG Polskie Media ma bezpośrednio 18,18 proc. udziałów B-8 Poland. Pozostałe 81,82 proc. należy do szwajcarskiej spółki B-8 International, w której PMPG ma 40 proc. walorów.
Jak już informowaliśmy, w pierwszym kwartale 2025 roku grupa kapitałowa PMPG Polskie Media, zanotowała spadek przychodów o 29 proc. do 33,38 mln zł, a jej rentowność netto zmalała z 2,43 mln zł zysku do 8,3 mln zł straty.
Do firmy należy m.in. 100 proc. udziałów spółki wydającej „Wprost” i 81 proc. walorów spółki wydającej „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”. Ta ostatnia pod koniec marca br. rozpoczęła ofertę publiczną, w ramach której ze sprzedaży swoich nowych akcji chce pozyskać do 5 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Spółka właściciela „Wprost” i „Do Rzeczy” szykuje serwis oparty na AI. Kilkanaście mln zł od PARP