SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Polsat liderem, tracą TVP 1 i TVP 2

W lipcu 2008 roku największe wpływy z reklam wśród stacji telewizyjnych miał Polsat. Na drugim miejscu znalazła się TVN, a dalej - TVP 1 i TVP 2, które jako jedyne stacje ze ścisłej czołówki zarobiły mniej niż rok temu. Kanałom tematycznym przewodzi Viva Polska.

Cennikowe wpływy z reklam Polsatu w lipcu 2008 roku wyniosły 121,9 mln zł i były o 23,5 proc. wyższe niż w analogicznym okresie zeszłego roku - wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl (dane powstały na podstawie oficjalnych cenników, nie obejmują rabatów).

Na drugim miejscu w zestawieniu znalazła się stacja TVN, która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 109,9 mln zł (o 7,9 proc. więcej niż w lipcu 2007 roku).

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 66,6 mln zł, czyli o 31 proc. niższą niż rok wcześniej. Natomiast TVP 2 - czwarta w rankingu - odnotowała spadek wpływów z reklam do poziomu 37,9 mln zł (-30,6 proc.).

Piątą lokatę zajęła stacja Viva Polska z kwotą 14,9 mln zł. Stacja ta zyskała 54,3 proc. w porównaniu do lipca 2007 roku i podobnie jak w lipcu 2007 była liderem wśród stacji tematycznych.

Największy wzrost w zestawieniu zanotował znajdujący się na miejscu 17. Hallmark, którego wpływy zwiększyły się o 166,6 proc. do 4,9 mln. Najwięcej straciła natomiast zamykająca dwudziestkę stacja Tele5, której przychody reklamowe spadły o 66,2 proc. do 3,9 mln zł.


VII 2008 ZMIANA
Polsat 121 862 386 zł 23,5%
TVN 109 946 577 zł 7,9%
TVP1 66 607 854 zł -31,0%
TVP2 37 899 919 zł -30,6%
VIVA Polska 14 939 125 zł 54,3%
MTV Polska 13 198 820 zł 4,5%
AXN 13 054 310 zł 112,1%
4fun TV 11 077 340 zł 108,4%
TV4 11 021 126 zł 25,3%
Discovery 10 442 040 zł 134,3%
TV Puls 9 924 927 zł 94,3%
TVN 24 8 047 645 zł 6,3%
TVN Siedem 7 806 813 zł 12,2%
Polsat Zdrowie i Uroda 7 477 313 zł -3,9%
VH1 Polska 6 597 805 zł 83,7%
TVP INFO 5 094 305 zł 34,0%
Hallmark 4 903 940 zł 166,6%
Cartoon Network 4 882 490 zł 24,4%
National Geographic Channel 4 821 750 zł 158,3%
Tele 5 3 909 495 zł -66,2%


VII 2007
Polsat 98 679 569 zł
TVN 101 906 130 zł
TVP1 96 514 944 zł
TVP2 54 614 453 zł
VIVA Polska 9 684 505 zł
MTV Polska 12 636 235 zł
AXN 6 155 660 zł
4fun TV 5 314 390 zł
TV4 8 792 807 zł
Discovery 4 456 235 zł
TV Puls 5 108 805 zł
TVN 24 7 570 676 zł
TVN Siedem 6 954 941 zł
Polsat Zdrowie i Uroda 7 783 436 zł
VH1 Polska 3 591 845 zł
TVP INFO 3 801 265 zł
Hallmark 1 839 693 zł
Cartoon Network 3 925 020 zł
National Geographic Channel 1 866 476 zł
Tele 5 11 568 375 zł



Procter and Gamble Operations Polska, L'oreal Polska i PTK Centertel to firmy, które przeznaczyły najwięcej na reklamę w telewizji w lipcu 2008 roku.


VII 2008
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 27 877 867 zł
L`OREAL POLSKA 23 972 856 zł
PTK CENTERTEL 21 640 661 zł
POLKOMTEL 21 147 940 zł
DANONE 16 564 595 zł
UNILEVER POLSKA 15 784 061 zł
RECKITT BENCKISER 14 752 600 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 13 743 743 zł
COLGATE - PALMOLIVE 13 219 135 zł
HENKEL 12 481 850 zł
COCA-COLA POLAND SERVICES 10 374 395 zł
KOMPANIA PIWOWARSKA 9 149 750 zł
US PHARMACIA 8 159 300 zł
TV PROMOTION GROUP 7 850 567 zł
MASPEX WADOWICE 7 276 530 zł
MASTER FOODS POLSKA 6 795 390 zł
CARLSBERG POLSKA 6 268 250 zł
GRUPA ŻYWIEC 6 132 522 zł
NIVEA POLSKA 5 771 338 zł
WRIGLEY'S 5 576 260 zł

VII 2007
UNILEVER - BESTFOODS 24 613 801 zł
PROCTER AND GAMBLE OPERATIONS POLS 23 651 590 zł
POLKOMTEL 20 282 039 zł
POLSKA TELEFONIA CYFROWA 14 014 788 zł
HENKEL 12 183 056 zł
PTK CENTERTEL 12 005 147 zł
NESTLE POLSKA 11 805 725 zł
RECKITT BENCKISER 11 691 500 zł
MASPEX WADOWICE 11 672 875 zł
L`OREAL POLSKA 11 462 568 zł
TV PROMOTION GROUP 11 336 712 zł
COLGATE - PALMOLIVE 10 292 248 zł
COCA - COLA COMPANY 9 891 977 zł
GRUPA ŻYWIEC 9 488 788 zł
ING GROUP 9 343 964 zł
DANONE 9 113 115 zł
US PHARMACIA 8 046 378 zł
P4 6 582 609 zł
HOOP 6 574 734 zł
TELEKOMUNIKACJA POLSKA 6 425 518 zł

Dołącz do dyskusji: Polsat liderem, tracą TVP 1 i TVP 2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl