Unilever kontrolowany w związku z twierdzeniami o ekologii w swoich reklamach
Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Dove, Rexona, Axe, Knorr czy Domestos jest obecnie badany przez organizację CMA pod kątem potencjalnego „zawyżania” twierdzeń dotyczących ochrony środowiska w swoich reklamach.
Unilever jest objęty dochodzeniem przez brytyjski organ nadzoru konkurencji CMA po wstępnej kontroli, która ujawniła „szereg niepokojących praktyk” stosowanych w marketingu Unilever.
CMA stwierdziła, że konsumenci „mogą zostać wprowadzeni w błąd” „ekologicznymi” twierdzeniami Unilever dotyczącymi niektórych jej produktów. Dodał, że Unilever może przeceniać stopień ekologiczności niektórych produktów, używając „niejasnych i ogólnych” twierdzeń oraz niejasnych stwierdzeń na temat możliwości recyklingu.
Organ nadzorujący konkurencję obawia się również, że niektóre twierdzenia firmy Unilever dotyczące zrównoważonego rozwoju w jej reklamach skupiających się na jednym aspekcie produktu mogą sugerować, że dany produkt jest w całości przyjazny dla środowiska, natomiast twierdzenia dotyczące niektórych składników mogą wyolbrzymiać naturalność produktu oraz że użycie kolorów i obrazów – takich jak zielone liście – stwarza wrażenie, że niektóre produkty są bardziej ekologiczne, niż są w rzeczywistości.
Ani CMA, ani Unilever nie ujawniły, które konkretne reklamy, marki lub produkty są brane pod uwagę w dochodzeniu.
Rzecznik Unilever powiedział serwisowi Campaign, że firma jest „zaskoczona i rozczarowana” oświadczeniem CMA i „odpiera” twierdzenie, że jego twierdzenia „w jakikolwiek sposób wprowadzają w błąd”.
- Firma Unilever dokłada wszelkich starań, aby na opakowaniach umieszczać odpowiedzialne oświadczenia dotyczące zalet naszych produktów oraz dbać o to, aby były one przejrzyste i jasne. Wdrożyliśmy solidne procesy, które zapewniają, że wszelkie twierdzenia mogą być uzasadnione. Będziemy nadal współpracować z CMA i w pełni spełniać dalsze prośby o informacje - przekazał.
Potencjalne skutki śledztwa obejmują zabezpieczenie przed Unileverem działań zobowiązujących firmę do zmiany sposobu działania, skierowanie sprawy do sądu lub zamknięcie sprawy bez dalszych działań.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Unilever kontrolowany w związku z twierdzeniami o ekologii w swoich reklamach