W polskim internecie 79 proc. mniej reklam turystyki, więcej kampanii telekomunikacji i odzieży
W kwietniu br. liczba kampanii reklamowych firm turystycznych w polskim internecie zmalała rok do roku o 79,1 proc., reklam usług biznesowych - o 42,6 proc., a firm finansowych - o 31,6 proc. Wzrosła natomiast liczba reklam marek telekomunikacyjnych i odzieżowych.
Branża telekomunikacyjna i odzieżowa to jedyne, których komunikacja reklamowa w internecie w zeszłym miesiącu była intensywniejsza niż rok wcześniej. Według danych z systemu monitoringu AdReport liczba kampanii marek z tej pierwszej branży (jako kampanię określono działanie oparte na tym samym haśle lub odsyłające do tej samej strony docelowej) zwiększyła się o 9,9 proc., a w przypadku drugiej - o 1,5 proc.
Zdecydowanie największy spadek liczby kampanii internetowych zanotował sektor turystyczny - o 79,1 proc. W przypadku branży usług dla biznesu liczba kampanii zmalała o 42,6 proc., w sektorze finansowym - o 31,6 proc., a w farmaceutycznym - o 29,9 proc. W segmencie handlowym nastąpił spadek o 3,4 proc., w branży higieny i pielęgnacji - o 3,7 proc., a w branży komputerów i sprzętu audio-wideo - o 3,8 proc.
Mocno zmalała też szacowana kwota wydatków na reklamy internetowe. Branża sprzętu domowego i mebli obniżyła je o 62,5 proc., sektor farmaceutyczny - o 60,3 proc., usługi dla biznesu - o 57,5 proc., a segment nieruchomości - o 46,9 proc.
Nakłady zmalały także w branżach, które zrealizowały więcej kampanii niż przed rokiem: w sektorze telekomunikacyjnym - o 23,7 proc., a w odzieżowym - o 11,9 proc. Oznacza to, że realizowano akcje o mniejszym zasięgu niż w kwietniu ub.r.
W przypadku czterech branż najbardziej dotkniętych kryzysem wynikającym z epidemii na Gazeta.pl liczba zrealizowanych kampanii z kwietniu zmalała o 59,4 proc., a na Interii - o 55 proc. Za to na WP.pl spadek wyniósł znacznie mniej - 38,7 proc.
Na WP.pl tylko o 17 proc. spadła liczba kampanii z branży czasu wolnego, a na Onecie było o 18 proc. mniej kampanii marek finansowych.
System AdReport monitoruje reklamy display, mobile, wideo, mailingi i content marketingowe w ponad 5 tys. największych polskich serwisach internetowych.

Newsletter









Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: W polskim internecie 79 proc. mniej reklam turystyki, więcej kampanii telekomunikacji i odzieży