Wielka Brytania chce ograniczyć promowanie fastfoodów
Brytyjczycy chcą ograniczyć promowanie niezdrowej żywności. Nowe restrykcje mają objąć m.in. formy dozwolonej promocji fastfoodów.

Brytyjski rząd ma nowy pomysł na walkę z problemem otyłości wśród obywateli. Okazuje się bowiem, że wedle rządowych statystyk 8 proc. osób z Covid-19 przebywających na oddziałach intensywnej terapii cierpi na otyłość, podczas gdy w całej populacji odsetek osób otyłych wynosi 2,9 proc. - podaje BBC.
Rząd Borisa Johnsona chce zatem zakazać sieciom fastfoodów organizowania promocji według mechaniki "1+ 1 gratis" (np. darmowe frytki do kanapki, dodatkowe kawałki kurczaka w cenie regularnej porcji).
Oprócz tego zakazane ma być reklamowanie niezdrowej żywności w sklepach spożywczych, a właściciele sieci fastfoodów będą zobowiązani do uwypuklenia informacji o kaloryczności sprzedawanych produktów.
Reklamy fastfoodów w mediach mają się przestać pojawiać przed 21:00.
Niedawno koncern Mondelēz International postanowił ograniczyć kaloryczność paczek słodyczy sprzedawanych w Wielkiej Brytanii i Irlandii. Wartość kaloryczna niektórych produktów została ograniczona do mniej niż 200 kalorii – dotyczy to np. batonów Cadbury Twirl, Crunchie, Picnic, Caramel oraz Flake. Cena batoników w opakowaniach zbiorczych w Wielkiej Brytanii, w których zostanie zmniejszona liczba kalorii, pozostanie ta sama.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wielka Brytania chce ograniczyć promowanie fastfoodów