Wielka Koalicja za Równością i Wyborem pyta kobiety „Bierze Cię WK_RW"
Agencja kreatywna Lotna na zlecenie Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem stworzyła kampanię społeczną zwracającą uwagę na problemy związane z prawami kobiet w Polsce. Hasłem spajającym całą kampanię zostało pytanie: „Bierze Cię WK_RW?”.

Wielka Koalicja za Równością i Wyborem to zrzeszenie krajowych i międzynarodowych organizacji zajmujących się prawami reprodukcyjnymi, prawami pacjenckimi i edukacją seksualną. Skrócona nazwa brzmi WKRW, która jest podobna do jednego z nieparlamentarnych słów. To wyraz emocji – złości i niezadowolenia na stan praw kobiet w Polsce, w szczególności praw reprodukcyjnych.
- Założeniem Wielkiej Koalicji za Równością i Wyborem było dotarcie głównie do kobiet, szczególnie z pokolenia Y i Z, bowiem dzisiejsze problemy dotyczą przede wszystkim ich – mówi Piotr Flis, co-owner Lotnej i autor kampanii. – Wykorzystując tematy, którymi zajmuje się Koalicja oraz jej samą nazwę, stworzyliśmy bardzo mocny przekaz, który dokładnie trafia do tej grupy docelowej – dodaje.
Kampania opiera się na wyselekcjonowanych hasłach, które stały się key visualami akcji. Całość działań prowadzona jest offline (plakaty, ulotki, bannery) oraz online – kreacje dostępne są w digitalu, ze szczególnym uwzględnieniem mediów społecznościowych.



- Skupiliśmy się na emocjach wynikających z problemów i spraw dotykających kobiet – sytuacji związanej z ich prawami, dostępem do antykoncepcji, legalizacją aborcji oraz rzetelnej edukacji seksualnej – komentuje Anita Kamila Sochacka – współwłaścicielka agencji Lotna. – Chcieliśmy nie tylko zwrócić ich uwagę na te problemy, ale też wydobyć na powierzchnię emocje, które buzują w młodych kobietach i przekuć je w sprawczość. Nasz cel to nie tylko zwiększenie świadomości. To także motywacja do większej aktywności i zaangażowania się w budowę społeczeństwa obywatelskiego, które może przejawiać się na przykład poprzez korzystanie ze swoich praw konstytucyjnych, czyli aktywnego uczestnictwa w wyborach.
Kampania trwa na Instagramie i Tik Toku, nawiązuje do trendów oraz do kultury memicznej. Działania potrwają do 14 października.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Wielka Koalicja za Równością i Wyborem pyta kobiety „Bierze Cię WK_RW"