Tąpnięcie na amerykańskim rynku reklamowym - wydatki 30 proc. w dół
Według estymacji IAB USA, w Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach - w porównaniu z 2019 r. - będą w tym roku mniejsze o 30 proc. Za to budżety na reklamę w digitalu mają być o 6 proc. wyższe.

Jak podaje amerykański oddział organizacji branży internetowej IAB, reklamodawcy w roku 2020 postawią zdecydowanie na promowanie się w internecie. Na reklamę w tym kanale wydatki wzrosną o 6 proc., co wynika z faktu, że od marca do lipca br. konsumenci spędzili w internecie o 10 proc. więcej czasu, porównując z 2019 r. Za to budżety na reklamę telewizyjną będą niższe o 24 proc. rok do roku.
Co z budżetami na marketing w 2021 roku?
Tylko 9 proc. amerykańskich firm ma zaplanowany budżet na marketing w 2021 roku - pokazują dane IAB. Średnio wydatki reklamowe amerykańskich firm w 2021 roku mają być niższe o 8 proc. w skali roku. Najmocniej ucierpią tradycyjne media, gdzie wydatki na reklam szacunkowo spadną o 30 proc.
Wydatki w branży reklamy zewnętrznej będą w przyszłym roku aż o 46 proc. niższe niż w bieżącym (w DOOH -43 proc.). W prasie i radiu wydatki reklamowe będą niższe o jedną trzecią.
Wzrosty będą widoczne za to w telewizji internetowej (+19 proc.), social mediach (+25 proc.) i wyszukiwarkach (+26 proc.).

Co piąta firma w USA zamierza zwiększyć w 2021roku budżet na reklamę w social mediach, za to aż 42 proc. chce wstrzymać promocję w tym kanale. Co trzeci marketer już podjął decyzję o wycofaniu planowanych reklam w mediach społecznościowych.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Tąpnięcie na amerykańskim rynku reklamowym - wydatki 30 proc. w dół