Badanie Mediapanel to wciąż standard pokazujący popularność stron WWW w Polsce. Jednak częste zmiany metodologii, przerwy w publikacji danych, a co najważniejsze – rekomendacje, by nie porównywać danych do poprzednich miesięcy – sprawiają, że opisywanie rynku internetowego na jego podstawie staje się coraz trudniejsze.
To jeden z najgorętszych transferów tego roku. Marzena Rogalska, ostatnio związana z TVN Style, po ponad czterech latach wraca do Telewizji Polskiej – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Dziennikarka dołączy do grona prowadzących „Pytania na śniadanie” w TVP2.
Rozpoczęły się zdjęcia do drugiego sezonu teleturnieju „The Floor”, który we wrześniu pojawi się na antenie TVN. Tym razem nagrane zostaną trzy sezony programu, które stacja pokaże już jesienią – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl.
Związek Firm Public Relations ogłosił pełen skład jury konkursu Złote Spinacze 2025. W ponad 100-osobowym gronie oceniającym zgłoszenia po raz kolejny znalazła się Justyna Dąbrowska-Cydzik, redaktorka prowadząca Wirtualnemedia.pl. Nasz portal jest patronem medialnym konkursu.
Według Liz Reid, wiceprezeski Google ds. wyszukiwania, „dzięki AI Overviews i AI Mode, ludzie są w stanie zadawać pytania, których nigdy wcześniej nie mogli zadawać”, a wymienione narzędzia sprawiają, że „ludzie widzą więcej linków na stronie (wyszukiwania) niż wcześniej”. To odmienne wnioski od tych, jakie mają niezależni badacze, firmy digitalowe i sami wydawcy, alarmujące o spadającym ruchu.
Andrzej Gajcy, który rok temu rozstał się z portalem Onet, rozpoczyna pracę w Republice – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jarosław Olechowski, szef wydawców stacji informuje, że dziennikarz będzie miał swój autorski program. Ponadto ma pojawiać się w innych magazynach jako komentator bieżących wydarzeń.
Trzy działające przy Ringier Axel Springer Polska organizacje pracownicze prowadzą z władzami firmy rozmowy dotyczące podwyżek. Związkowcy chcą m.in. wzrostu funduszu płacowego o 10 proc. i płacy minimalnej dla specjalisty z 6 do 8 tys. zł brutto. – Jesteśmy po pierwszych rozmowach z zarządem. Mamy dostać odpowiedź w sierpniu – mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Terlik z Inicjatywy Pracowniczej.
W 2024 roku Telewizja Polska ograniczyła o ponad jedną czwartą wydatki marketingowe, reprezentacyjne oraz na usługi doradcze i prawne. Koszty w tym zakresie wróciły na poziomu z 2021 roku.
Na Netfliksa niezmiennie przypada prawie połowa łącznego czasu korzystania przez polskich internautów z platform streamingowych z treściami wideo. Po prawie 10 proc. udziału zanotowały zaś HBO Max i Prime Video, a wśród platform polskich nadawców telewizyjnych liderem jest TVP VOD.
Jacek Nawara, manager odpowiedzialny przez wiele lat za marketing m.in. marki samochodów Fiat, odchodzi z firmy Stellantis. To importer takich marek, jak Fiat, Alfa Romeo, DS, Abarth, Citroën, Peugeot, Jeep i Opel – dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym kwartale obrotowym grupa CCC osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 11 proc. Sieć HalfPrice zwiększyła je o ponad jedną piątą przy niższej rentowności, a niewielki spadek sprzedaży zanotowało eobuwie. Do firmy należy już ponad 1,1 tys. sklepów stacjonarnych, m.in. z przejętej niedawno sieci odzieżowej worldbox.
Wpływy wydawcy "The New York Times" w drugim kwartale br. wzrosły o 9,7 proc. rok do roku do 685,9 mln dolarów. Liczba subskrybentów wzrosła o 230 tys. i wynosi obecnie 11,88 mln.
Premierowe odcinki drugiego sezonu serialu „Profilerka” ruszą na antenie TVP1 6 września – potwierdziliśmy w stacji. Akcja kolejnej odsłony produkcji TVP będzie rozgrywać się na Kaszubach.
Kanał „Warszawska Syrenka” na Telegramie to narzędzie w wojnie informacyjnej, którą Moskwa i Mińsk prowadzą przeciwko Polsce – wynika z raportu Instytutu Myśli Politycznej. - W narracji propagandowej silnie zaakcentowano wątki antyukraińskie – powiedziała PAP Katarzyna Kwiatkowska-Moskalewicz, autorka raportu.
Według wstępnych danych grupa kapitałowa PTWP (Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości) w zeszłym kwartale osiągnęła wzrost przychodów o jedną piątą, a jej zysk netto poszedł w górę trzykrotnie. Kurs akcji spółki jest rekordowy w jej historii.
W drugim kwartale 2025 roku średnia sprzedaż dzienników regionalnych poszła w dół rok do roku o ponad jedną czwartą. Tylko cztery z 21 tytułów zanotowały spadki poniżej 20 proc. Liderująca „Gazeta Pomorska” sprzedawała przeciętnie 8,4 tys. egz.
W sobotę kończą się zdjęcia do piątego sezonu „Farmy”. Nadchodząca edycja liczyć ma zdecydowanie więcej odcinków niż dotychczasowe, w związku z czym reality-show będzie emitowane na antenie Polsatu dłużej.
Brytyjski organ nadzorujący reklamę Advertising Standards Authority (ASA) zakazał marce odzieżowej Zara emisji dwóch internetowych reklam. W ocenie regulatora przedstawiały one “niezdrowo szczupłe” modelki.
Z początkiem sierpnia do zespołu firmy reklamy zewnętrznej Bauer Media Outdoor Poland dołączył Piotr Janiszewski. Objął stanowisko senior account manager.
Przedstawiciele generacji Z korzystają intensywnie z mediów społecznościowych, również w procesach zakupowych. Ich podejście do konsumpcji, pracy i komunikacji wymusza na firmach dostosowanie strategii do nowych realiów. Sprawdzamy, jak sprostać oczekiwaniom najmłodszych klientów, dystrybutorów i pracowników.