Agora prognozuje wzrost rynku reklamy na poziomie 2-4 proc.
Agora tradycyjnie przedstawiła swoje szacunki wzrostu rynku reklamowego w Polsce na najbliższy rok. Zdaniem spółki, w 2023 roku wydatki reklamowe wzrosną od 2 do 4 proc. - Z perspektywy dobrego początku roku raczej bylibyśmy skłonni uważać, że zawrze się w górnym przedziale zakresu, o którym mówimy – podkreślił prezes spółki Bartosz Hojka. Największe wzrosty odnotować mogą reklama kinowa, zewnętrzna i internetowa, natomiast spadki wydatków czekają reklamę prasową.

W piątek Agora zaprezentowała raport finansowy za czwarty kwartał i cały ub.r. W czwartym kwartale ub.r. przychody grupy zmalały o 5,9 proc. do 331 mln zł, sprzedaż reklam spadła o 10 proc., a biletów w kinach Helios o 9 proc. Całoroczna strata netto firmy sięgnęła 105,7 mln zł, z czego prawie połowa to koszty odpisów.
Podczas konferencji prasowej spółka podała informację o rynku reklamy. - W ubiegłym roku wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 4,5 procent, więc ta dynamika rynku reklamy była zgodna z naszymi szacunkami, które zawierały się w przedziale od 3 do 6 procent – mówił prezes Agory Bartosz Hojka.
Pod koniec ub.r. Agora prognozowała stabilizację rynku reklamowego w kraju. W opublikowanym w piątek raporcie spółka zamieściła nowe szacunki.
- One są nieco ostrożniejsze [niż rok temu – red,], zakładamy, że rynek reklamy będzie rósł w przedziale od 2 do 4 procent. Choć z perspektywy dobrego początku roku raczej bylibyśmy skłonni uważać, że zawrze się w górnym przedziale zakresu, o którym mówimy – podkreślił Hojka.
- Największy wzrost powinny odnotować reklama kinowa, zewnętrzna oraz internetowa, natomiast spodziewamy się spadków wydatków na reklamę w prasie – dodał prezes Agory.

Według Agory wydatki na reklamę w kinach mogą wzrosnąć w przedziale 9-14 proc., na reklamę zewnętrzną – o 5-10 proc., internetową – o 2-5 proc., radiową – 1-4 proc. Prognozy na temat rynku reklamy telewizyjnej zawierają się w przedziale od spadku o 1 proc. do wzrostu o 2 proc. Agora przewiduje, że wydatki na reklamę w prasie zmaleją o 7-10 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Agora prognozuje wzrost rynku reklamy na poziomie 2-4 proc.