„Moje piękno, moja historia” - Polki o akceptacji swojego wyglądu w kampanii Dove (wideo)
Rozpoczęła się wizerunkowa kampania kosmetyków Dove (produkowanych przez Unilever Polska) pod hasłem „Moje piękno, moja historia”. Akcja zachęca kobiety do akceptacji swojego wyglądu i niepodążania za nierzeczywistymi ideałami w tym zakresie.

Bohaterkami akcji jest sześć kobiet w różnym wieku, które opowiadają o swoich pasjach życiowych. Zapewniają, że są szczęśliwe, pewne siebie i w pełni akceptują swój charakterystyczny wygląd. Spoty kończą się sloganami „To Ty definiujesz piękno” oraz „Moje piękno, moja historia”.
Kampania ma być odpowiedzią na wyniki sondażu, w którym zaledwie jedna piąta Polek uważa się za piękne, natomiast aż 80 proc. chce wyglądać jak najlepiej, a nie podążać za kanonami piękna lansowanymi w mediach.
- Od wielu lat Dove mówi głośno NIE wyidealizowanemu, nierzeczywistemu wizerunkowi kobiety, jaki prezentowany jest na co dzień w mediach, reklamie czy telewizyjnych serialach. Dove chce uwolnić kobiety od presji bycia idealną, bez skazy, o nienagannej sylwetce, z określonym rozmiarem biustu, czy kształtem ust, bo w rzeczywistości my wszystkie jesteśmy piękne, i zasługujemy na bycie szczęśliwymi - a czy to w sobie dostrzeżemy i docenimy, zależy tylko od nas samych! - czytamy w opisie kampanii.
- Czym jest dla Ciebie piękno? Dove zachęca wszystkie kobiety do odkrywania swojego prawdziwego piękna. Poznaj historię sześciu Polek i dołącz do naszej akcji! #MojePięknoMojaHistoria - dodają autorzy akcji.
Działania zaczęły się 18 czerwca i potrwają do końca września. Obejmują telewizję oraz internet (m.in. serwisy VoD, Facebook, Instagram, współpraca z influencerami).
Kreację kampanii zajęła się agencja AdValue, a za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Midnshare Polska.
Dove od kilku lat zachęca kobiety do zadowolenia ze swojego wyglądu
W ostatnim pięcioleciu zrealizowano parę globalnych kampanii wizerunkowych marki Dove dotyczących kobiecego wyglądu. W ramach akcji pod hasłem „Jesteś piękniejsza niż myślisz” graficy przygotowali dwie wersje portretów kilku kobiet: na podstawie wskazówek samych bohaterek oraz nieznanych im osób. Okazało się, że znacznie korzystniej wyglądają na tych drugich. Za tę akcję przyznano w 2013 roku Grand Prix na festiwalu Cannes Lions.
W 2013 roku emitowano spot „Nieśmiała kamera Dove” pokazujący, jak nastoletnie i dorosłe kobiety chowają się przed obiektywem, mimo że jako kilkuletnie dziewczynki lubiły być filmowane i przeglądać się w lustrze. Realizowano też kampanię „Prawdziwe piękno” przedstawiającą zwyczajne kobiety z całego świata.
Przeprowadzono też osobne akcje w Polsce. W 2015 roku kampania „NaroDove piękno”, której ambasadorką była dziennikarka Dorota Wellman, zachęcała kobiety do akceptacji siebie, a w 2016 roku w akcji „Jesteśmy piękne!” kobiety bardzo pozytywnie mówiły o swoich przyjaciółkach, córkach, matkach i siostrach, a nie zauważały własnych zalet i dopiero konfrontacja z opinią innej kobiety pozwalała im dostrzec swój pozytywny wizerunek.
W innej kampanii Dove sprzeciwiano się zjawisku krytykowania sportsmenek w mediach za ich wygląd, a nie osiągane wyniki.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Moje piękno, moja historia” - Polki o akceptacji swojego wyglądu w kampanii Dove (wideo)