#Dumna Promocja Tęczowej Polski ze wsparciem gwiazd. W kampanii Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz i Magda Cielecka
Gazeta.pl i Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza rozpoczynają #Dumną Promocję Tęczowej Polski. Ogólnopolska kampania agencji MullenLowe Warsaw ma pokazywać, co naprawdę oznacza promocja LGBT+: równe prawa dla wszystkich, niezależnie od orientacji seksualnej czy tożsamości płciowej. Na start kampanii wybrano dzień Parady Równości w Warszawie.
Choć poparcie dla równości małżeńskiej, związków jednopłciowych oraz innych praw osób LGBT+ w ciągu ostatniej dekady w Polsce rośnie*, władza próbuje cofnąć pozytywne zmiany. Polityczna propaganda wykorzystuje hasło "promocja LGBT+" , by zahamować społeczną ewolucję dostrzegalną nawet wśród wyborców partii prawicowych.
#Dumna Promocja Tęczowej Polski
Wbrew tym działaniom, chcąc wzmocnić pozytywny społeczny trend, Gazeta.pl, Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza i MullenLowe Warsaw w dniu Parady Równości w Warszawie, rozpoczynają szeroko zakrojoną #Dumną Promocję Tęczowej Polski.
- W dzisiejszej debacie publicznej zafałszowane hasło „promocja LGBT" jest z premedytacją wykorzystywane do wielu manipulacji - wyjaśnia Marcin Nowak, dyrektor kreatywny agencji MullenLowe Warsaw, która odpowiada za pomysł kampanii. - Czas się temu sprzeciwić. Chcemy przywrócić temu sformułowaniu jego właściwe znaczenie, którym jest równe traktowanie osób LGBT+ i rzetelna wiedza na temat równouprawnienia. A ponieważ w agencji reklamowej najlepiej znamy się na wymyślaniu reklam, wpadliśmy na pomysł, dzięki któremu wszyscy możemy promować Tęczową Polskę. Kraj bez politycznej ściemy, kraj równości i solidarności społecznej, bez podziałów - podkreśla Nowak.


Postulaty społeczności LGBT w Gazeta.pl
W ramach ogólnopolskiej kampanii, zaplanowanej w serwisach portalu Gazeta.pl zobaczymy "materiały promocyjne" ważnych dla społeczności LGBT+ postulatów. Wśród nich znajdą się m.in. te o równych prawach do zawierania związków małżeńskich i dla par osób tej samej płci wychowujących dzieci, dotyczące wsparcia dla młodych osób oraz rodziców dzieci LGBT+, rzetelnej edukacji równościowej, racjonalnego i zgodnego z nauką podejścia do uzgadniania płci oraz polityki wolnej od instrumentalnego wykorzystywania symbolu tęczy.
Wszystkie te idee ruchu zostaną pokazane jako produkty czy usługi promowane w tradycyjnych reklamach. Są wśród nich choćby Pomadka Równość. Na ustach wszystkich, Tęczowy Sos. Najlepszy do politycznego steku bzdur, Kompleks witamin LGBT+. Uzupełnij niedobory empatii, Olej homofoba i wiele innych.
– Kilkanaście lat temu, gdy polityczni przeciwnicy straszyli "promocją LGBT", wicepremierka Izabela Jaruga-Nowacka powtarzała, że "promować można kurczaki w supermarkecie, a nie orientację seksualną" - przypomina Wiktoria Beczek, koordynatorka treści dotyczących różnorodności i inkluzywności w Gazeta.pl. - Dziś chcemy odwrócić tę narrację i pokazać, że nie ma czym straszyć, wręcz przeciwnie - promujemy w końcu równe prawa - mówi Marcin Nowak.
##NEWS https=://www.wirtualnemedia.pl/artykul/lgbtq-google-tvn-onet-ringier-axel-springer-polska-jak-pomagac-list ##
Wsparcie gwiazd: Rozenek, Holland, Rodowicz
Wszystkie reklamy prezentowane w kampanii kierują na stronę Dumnapromocja.pl, gdzie od 17 czerwca można dowiedzieć się więcej o postulatach aktywistów i sojuszników ruchu LGBT+ i podpisać apel Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza.
- Dezinformacja na temat osób LGBT+ jest w Polsce często tak absurdalna, że wręcz komiczna - wskazuje Hubert Sobecki, współprzewodniczący Stowarzyszenia Miłość Nie Wyklucza. - Tak jak reakcją na propagandę PRL-u były studenckie kabarety, tak i dziś bzdury wygadywane przez popisujących się ignorancją polityków czasem po prostu trzeba wyśmiać. Niestety ludzie w te kłamstwa wierzą, a ich skutki bywają tragiczne. Dlatego celem #Dumnej Promocji jest też zbieranie podpisów pod apelem o konkretne zmiany w prawie, które pomogą osobom LGBT+ bezpiecznie żyć we własnym kraju - zaznacza.
Akcję wspiera także kilkadziesiąt znanych osób m.in. Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz, Magda Cielecka, Elżbieta Cherezińska, Magdalena Popławska, Beata Tadla, Mariusz Kozak, Mama na Obrotach i wielu innych. W geście solidarności wszyscy publikują własne reklamy z logo akcji #Dumna Promocja tęczowej Polski.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: #Dumna Promocja Tęczowej Polski ze wsparciem gwiazd. W kampanii Anna Mucha, Agnieszka Holland, Małgorzata Rozenek, Maryla Rodowicz i Magda Cielecka