"Gang Seniorów" i Piotr Fronczewski w kampanii ZDM „Obudź się! Uwaga=życie"
Wystartowała kampania społeczna Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie „Obudź się! Uwaga=życie". Akcja ma na celu poprawę bezpieczeństwa seniorów na warszawskich drogach. W jednym ze spotów reklamujących kampanię wystąpił aktor Piotr Fronczewski.
Jak wynika z danych Zarząd Dróg Miejskich, w 2018 roku najczęstszymi przyczynami wypadków z udziałem pieszych-seniorów na warszawskich drogach są nieudzielenie pierwszeństwa na przejściu dla pieszych (60,3 proc.) i nieprawidłowe cofanie pojazdów (16,8 proc.). Seniorzy najczęściej przyczyniają się do wypadków przekraczając jezdnię w miejscu niedozwolonym (14 proc.). Najwięcej wypadków z udziałem osób starszych w 2018 r. wydarzyło się w kwietniu, maju i październiku.
Aby zminimalizować skalę wypadków z udziałem seniorów, warszawski Zarząd Dróg Miejskich przygotował kampanię edukacyjo-społeczną „Obudź się! Uwaga=życie". Działania obejmują m.in. spotkania na uniwersytetach trzeciego wieku, w klubach seniora czy akcje informacyjne w kościołach. Działania w ramach kampanii przewidziane są do końca lutego 2020 roku.
- To bardzo ważna dla nas kampania – ubiegłoroczne statystyki ukazały ponurą rzeczywistość – w 2018 roku na stołecznych drogach aż 75 proc. ofiar śmiertelnych wśród pieszych stanowili seniorzy. O bezpieczeństwie będziemy mogli mówić dopiero wtedy, kiedy będzie istniała świadomość zagrożeń - mówi Łukasz Puchalski, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Warszawie.
Ważnym elementem kampanii są spoty utrzymane w humorystycznej konwencji. Bohaterami pierwszego są członkowie "Ganku Seniorów", którzy na własną rękę wymierzają sprawiedliwość nieostrożnemu młodemu kierowcy. W kolejnym wideo wystąpił aktor Piotr Fronczewski, który wciela się w Świętego Piotra.
Działania w ramach kampanii przewidziane są do końca lutego 2020 roku. Za realizację kampanii odpowiada Panato Film.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: "Gang Seniorów" i Piotr Fronczewski w kampanii ZDM „Obudź się! Uwaga=życie"