MEC i MediaCom największymi domami mediowymi w Polsce (TOP 10)
W ub.r. na polskim rynku domów mediowych największe budżety reklamowe obsługiwały i najwięcej pracowników zatrudniały MEC i MediaCom. Duże wzrosty obrotów osiągnęły Mindshare i Initiative, natomiast niewielkie spadki zanotowały Starcom i Havas Media.
Według raportu firmy RECMA, MEC zanotował w ub.r. na polskim rynku obroty wynoszące 440 mln euro, o 40 mln euro więcej niż rok wcześniej, co daje wzrost o 10 proc. Zatrudnienie w firmie zwiększyło się w tym czasie o 30 pracowników, do 246.
Tym samym MEC pozostał liderem zarówno pod względem wielkości obrotów, jak i zatrudnienia. W tym pierwszym ujęciu miał w ub.r. 16,1 proc. udziału w polskim rynku domów mediowych.
>>> Starcom MediaVest Group i Omnicom Media Group z największymi obsługiwanymi budżetami na świecie
Obroty polskiego oddziału MediaCom wyniosły o 337 mln euro (wzrost rok do roku o 36 mln euro, czyli 12 proc.), a zatrudnienie - 224 pracowników (wzrost o 20 pracowników).
Trzeci w rankingu Starcom zanotował spadek obrotów - o 15 mln euro, czyli o 5 proc. - do 292 mln euro, zatrudniając 200 pracowników, jednego więcej niż rok wcześniej. Zmalały też obroty zajmującego 10. pozycję Havas Media - o 5 mln euro, czyli o 4 proc.
Za to przychody Mindshare Polska podskoczyły w skali roku aż o 78 mln euro, czyli o 40 proc. - do 274 mln euro. Jednocześnie firma zwiększyła swój zespół o 15 osób. Z kolei o 31 proc. wrosły obroty pozostającego poza czołową dziesiątką Initiative Warszawa - z 68 do 89 mln euro.
Zatrudnienie zmniejszyły ZenithOptimedia (o dwóch pracowników), Media Direction OMD (o 14 osób) i Carat Polska (o 10 pracowników).
W czołowej dziesiątce najwyższy wskaźnik liczby pracowników do wielkości obrotów osiągnęły Mindshare Polska i Carat Polska - w obu firmach na jedną zatrudnioną osobę przypadło 2,6 mln euro wpływów. W przypadku Havas Media ten wskaźnik wyniósł 1,1, a w przypadku OMD - 1,2.
|
Największe domy mediowe w Polsce (według raportu RECMA) |
|||||||
|
lp. |
firma |
obroty (w mln euro) |
zmiana r/r |
liczba pracowników |
pracownicy : mln euro obrotów |
||
|
2013 r. |
2012 r. |
2013 r. |
2012 r. |
||||
|
1 |
MEC |
440 |
400 |
10% |
246 |
216 |
1,8 |
|
2 |
MediaCom |
337 |
301 |
12% |
224 |
204 |
1,5 |
|
3 |
Starcom |
292 |
307 |
-5% |
200 |
199 |
1,5 |
|
4 |
Mindshare |
274 |
196 |
40% |
105 |
80 |
2,6 |
|
5 |
ZenithOptimedia |
217 |
211 |
3% |
137 |
135 |
1,6 |
|
6 |
Media Direction OMD |
208 |
200 |
4% |
115 |
130 |
1,8 |
|
7 |
Media Direction PHD |
164 |
139 |
18% |
78 |
70 |
2,1 |
|
8 |
Carat |
142 |
127 |
12% |
55 |
65 |
2,6 |
|
9 |
OMD |
116 |
116 |
0% |
100 |
100 |
1,2 |
|
10 |
Havas Media |
114 |
119 |
-4% |
100 |
98 |
1,1 |
Raport RECMA obejmuje obroty domów mediowych z obsługiwanych budżetów mediowych i świadczenia usług wyspecjalizowanych w 62 krajach z całego świata.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: MEC i MediaCom największymi domami mediowymi w Polsce (TOP 10)
http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/mec-i-mediacom-najwiekszymi-domami-mediowymi-w-polsce-top-10