Media sięgają „sufitu” nowych subskrypcji cyfrowych?
Wciąż niewielu czytelników internetowych mediów staje się ich subskrybentami – wynika z raportu PressGazette i Norkon, przygotowanego na podstawie analizy 25 wydawców z największą liczbą abonentów.

Ilu odwiedzających stronę danego medium decyduje się na kupno treści zza paywalla? To pytanie zadali sobie autorzy analizy PressGazette i Norkon. Zbadano, jaki odsetek ze wszystkich odwiedzających 25 najczęściej subskrybowanych na świcie mediów to ich płacący za dostęp użytkownicy.
Okazuje się, że z wykupionej subskrypcji korzystają abonenci sportowego serwisu The Athletic (25,6 proc. odwiedzających to subskrybenci). Od dwóch lat marka należy do „New York Timesa”.
Subskrypcję wykorzystują także abonenci mediów biznesowo-ekonomicznych, Barron’s (19 proc.) i „Wall Street Journal” (15 proc.).
Zobacz: Tylko 14 proc. Polaków płaci za cyfrowe treści mediów. Liderem „Gazeta Wyborcza”
Jeśli wziąć pod uwagę tylko liczbę wykupionych subskrypcji, to zdecydowanym liderem jest w zestawieniu „New York Times” z liczbą 9,9 mln. Jednak abonenci to tylko 8,8 proc. z imponującej liczby 113 mln średnio odwiedzających serwis miesięcznie.
W tym zestawieniu dominują głównie media amerykańskie, Stary Kontynent najwyżej reprezentuje na miejscu siódmym norweski „Aftenposten” (165 tys. subskrypcji i współczynnik subskrybentów11,2 proc.). W rankingu znalazły się także włoska „Corriere della Sera”, niemiecki „Bildplus”, brytyjski „Telegraph” czy francuski „Le Monde”.
Rosną przychody z subskrypcji cyfrowych
W analizie cytuje się badanie International News Media Association (INMA), pokazujące, że wiele marek medialnych w ostatnim roku zwiększało zarówno wolumen, jak i przychody z subskrypcji cyfrowych.
W grupie badanych 238 tytułów, średnio zwiększały liczbę subskrypcji tylko online o 14 proc. w pierwszym kwartale br. w porównaniu z analogicznym okresem roku 2023. We wspomnianym okresie, całkowite przychody z subskrypcji cyfrowych wzrosły o 19,5 proc.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Media sięgają „sufitu” nowych subskrypcji cyfrowych?